کشته و زخمی شدن ۲۰ نفر در حمله‌ انتحاری طالبان به شمال افغانستان

فارس نوشت: منابع امنیتی در ولایت فاریاب از حمله‌ انتحاری طالبان بر مقر فرماندهی پلیس شهرستان المار این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این حمله بیش از ۲۰ نظامی و غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

 منابع امنیتی در ولایت فاریاب از حمله‌ انتحاری طالبان بر مقر فرماندهی پلیس شهرستان المار این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این حمله بیش از ۲۰ نظامی و غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

عبدالکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پلیس فاریاب گفت که یک خودرو بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته (دوشنبه، ۱۹ آبان) در نزدیک ساختمان فرماندهی پلیس شهرستان المار منفجر شده است.

یورش همچنین گفت که مهاجمان مسلح پس از انفجار، به درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی پرداختند. درگیری تا حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز ادامه داشته و در نتیجه به دو طرف تلفات وارد شده است.

وی گفت که در جریان این درگیری چهار نیروی امنیتی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند. بسم‌الله، سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان المار نیز در این حمله زخمی شده است.

یورش افزود که در انفجار طالبان به غیرنظامیان نیز تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی وارد شده است.

وی تأکید کرد که بیشتر از 10 غیرنظامی در این انفجار کشته و یا زخمی شده‌اند، اما آمار مشخص کشته و زخمیان هنوز توحید نشده است.

سخنگوی فرماندهی پلیس فاریاب همچنان گفت که ده‌ها مغازه در نتیجه‌ی انفجار دچار حریق شده است.

یورش در عین حال گفت که در جریان درگیری به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفات وارد شده است. او آمار مشخص از تلفات طالبان ارائه نکرد.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =