وبینار کشوری آموزش کنترل عفونت و مقاومت میکروبی در یاسوج برگزار شد

ریس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک ها در کشور رو به افزایش است و عوامل متعددی مانند مصرف خودسرانه دارو در این زمینه نقش دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محسن رضائیان، افزود: میکرو ارگانیسم هایی پیدا شده که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم هستند عفونتهای سالمونلا و بیماری تیفوئید یک نمونه آن است و اکنون هیچ یک از انواع آنتی بیوتیک ها به این عفونت جواب نمی دهند.
وی تصریح کرد: در پاکستان که همسایه شرقی ما می باشد همه گیری تیفوئید جان هزاران نفر را گرفته است،و این عفونت به سادگی قابل کنترل نیست.
رضائیان عنوان کرد: یکی علل مهم افزایش مقاومت دارویی نسبت به انتی بیوتیک ها، توزیع بدون نسخه ایجاد دارو در داروخانه هاست.
وی یادآور شد،۴۳درصد مردم آنتی بیوتیک را بدون نسخه پزشک دریافت می کنند که باید جلوی توزیع اینگونه داروها در داروخانه ها گرفته شود.
این با اشاره به به مهمترین محور های سخنرانی در این وبینار شامل برنامه کشوری نظام مراقبت عفونت بیمارستان آخرین عملکرد دانشگاه ها در این خصوص بیماری و مقاومت میکروبی و نحوه بیماریابی عفونت بیمارستان در بیمارستان های کووید۱۹ بود.
 محسن رضائیان، رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: "از ۱۸تا ۲۴ نوامبر هر سال به عنوان هفته اطلاع رسانی مهار مقاومت میکروبی و مصرف صحیح انتی بیوتیک ها نامگذاری شده است.
به گزارش وب دا: وبینار کشوری آموزش کنترل عفونت و مقاومت میکروبی همزمان با سراسر کشور در یاسوج با حضور عوض پور مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی، رضائیان رئیس گروه بیماری های  واگیر معاونت بهداشتی و کارشناسان کنترل عفونت بیمارستانی در سالن اجلاس این معاونت برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =