تجهیز کارگاهی هنرستان‌های البرز به ارزش ۳ میلیارد تومان

کاروان تجهیزات سرمایه ای و کارگاهی به ارزش ۳ میلیارد تومان عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان البرز شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛  در مراسمی با حضور «علیرضا کمره ای» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، «سالار قاسمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، «مصطفی آذرکیش» مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش، شورای معاونان اداره کل و مدیران هنرستان های استان کاروان تجهیزات سرمایه ای و کارگاهی عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان البرز شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: در قالب این کاروان ۲۸ عنوان تجهیزات سرمایه ای مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان های استان به تعداد ۱۸۸ قلم از محل اعتبارات تخصیصی حاصل از ۲% فروش گاز توسط اداره کل نوسازی مدارس و اعتبار تملک دارایی معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش خریداری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان خریداری و از امروز در بین ۸۸ هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: موتور کامل و گیربکس پژو ۴۰۵، کمپرسور هوا، شارژر و استارتر سواری-تعمیرگاهی، PLC، تابلو برق سه فاز، دوربین عکاسی دیجیتال، پکیج شوفاژ دیواری، اره عمودبر، کاشی بر دستی، اجاق گاز فردار، دیاگ، برق خودرو، اسکنر، هیتر، دریل، میز نور، منگنه کوب و میخ کوب، فانکشن ژنراتور دیجیتال، اسلیوسکوپ دیجیتال و ... از جمله تجهیزات خریداری شده است.

قاسمی خاطرنشان ساخت: این تجهیزات در رشته های مختلفی از جمله گرافیک، صنایع غذایی، الکترونیک، معماری داخلی، تعمیر موبایل، برق ساختمان، مکانیک خودرو، نگارگری، تعمیر آسانسور، جوشکاری، تاسیسات و ... مورد استفاده هنرجویان البرزی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به تحصیل ۳۸ هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان یادآور شد: این هنرجویان در ۵۶ رشته مهارتی در شاخه کاردانش و ۲۶ رشته مهارتی در شاخه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند که در این راستا ۴۸% هنرجویان در زمینه صنعت، ۲۲% خدمات، ۲۸% درصد در زمینه هنر و ۲% در زمینه کشاورزی به تحصیل و مهارت آموزی اشتغال دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =