۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

فارس: رژیم قذافی با انتقاد شدید از کشورهای ایتالیا، انگلیس و فرانسه در اعزام مشاوران نظامی به لیبی، از مسلح کردن هواداران خود برای مقابله با هرگونه حمله ناتو سخن گفت.

تلویزیون الجزیره با اعلام این خبر افزود: وزارت خارجه رژیم معمر قذافی با صدور بیانیه‌ای، تصمیم کشورهای ایتالیا، انگلیس و فرانسه در اعزام مشاوران نظامی به این کشور را دخالت در امور داخلی این کشور و نقض حاکمیت طرابلس خواند و چنین اقدامی را "خطرناک " و زمینه ساز هجوم زمینی علیه لیبی برشمرد.

وزارت خارجه لیبی با تاکید بر اینکه بحران این کشور هیچ راه حلی جز گفت‌وگو ندارد، پیشنهاد داد که گفت‌وگو‌ها به منظور حل بحران جاری در این کشور تحت نظر سازمان ملل و اتحادیه آفریقا صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، "موسی ابراهیم " سخنگوی دولت طرابلس با ادعای اینکه "ساکنان بسیاری از شهرهای لیبی خود را برای رویارویی با هر گونه حمله ناتو آماده کرده‌اند "، از توزیع تفنگ و اسلحه‌های سبک دیگر میان همه شهروندان لیبیایی سخن گفت.

وی افزود: چنانچه‌ نیروهای ناتو به مصراته یا هر شهر دیگری بروند؛ شهروندان لیبی آتش خود را به روی آنها خواهند گشود و درگیری‌ها 10 برابر بحرانی‌تر از حوادث عراق خواهند بود.

از سویی از لیبی خبر می‌رسد که نیروهای انقلابی در لیبی توانستند بر گذرگاه "الدهبیه " در مرز این کشور با تونس تسلط پیدا کنند و گردان‌های قذافی را وادار به فرار به داخل خاک تونس کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که انقلابیون بر بخش شرقی این گذرگاه پس از درگیری‌های خونینی که از سه شنبه شروع شده بود، تسلط یافته‌اند.

گذرگاه الدهبیه به این دلیل دارای اهمیت است که می‌تواند کمک رسانی به نیروهای انقلابی را راحت کند و از سوی دیگر این منطقه دارای اهمیت سوق الجیشی در نبردهای آینده در غرب لیبی است، از آن جهت که بر منطقه "الجبل الغربی " و شهر "وازن " در غرب لیبی تسلط دارد.

همچنین شب گذشته در حمله جنگنده‌های ناتو 11 خودرو گردان‌های قذافی در حمله هوایی نیروهای ناتو منهدم شد.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =