انجام بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۴۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان مهدی یحیایی در جلسه کمیته انظارت و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: این تعداد بازرسی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در قالب ۳۰ اکیپ بازرسی و با همکاری دستگاه های زیربط از قبیل بهداشت ، نیروی انتظامی ، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان انجام شده است.
وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در این ایام افزود: هدف از انجام این بازرسی ها را بررسی اجرای محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ با اولویت کالاهای اساسی ، مواد غذایی ، کالاهای پزشکی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: در این بازرسی ها تعداد ۴۶۰۰ مورد اخطار کتبی به واحدهای صنفی ابلاغ و ۷۰ فقره پرونده تخلف کشف و ثبت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر ۸۶۰ میلیون و ۱۲۰هزار ریال کشف که پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت همراهی واحدهای صنفی در مهار کرونا ویروس گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود ۶۴۰ واحد صنفی در سطح استان به جهت انجام تخلفات صنفی پلمپ شده است.
مهدی یحیایی اظهار داشت: پلمپ این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته است که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت ، رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از انجام تخلفات صنفی داده شده اما با توجه به تکرار تخلف پلمپ شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =