افزایش همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور تقویت و توسعه همکاری های متقابل پژوهشی، آموزشی و افزایش مشارکت اساتید، محققان و کارشناسان طرفین و کمک به ارتقای بهره وری و کیفیت تولیدات ملی، سطح کیفی آموزش های فنی و تخصصی منابع انسانی در مهارت های نوین و راهبردی مورد نیاز منقعد شد.

این تفاهم نامه همکاری به امضای «محمدحسن برهانی فر» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و «رضا باجولوند» رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رسید.

در این تفاهم‌نامه ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه آموزش‌های مهارتی حضوری، غیرحضوری و مجازی آنلاین برای جامعه هدف طرفین، از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، مفادی در خصوص همکاری در زمینه استفاده از فضا و امکانات پژوهشی، آموزشی و پشتیبانی جهت برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان و نیز همکاری در زمینه تولید محتوای آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی پیش‌بینی شده است.

همچنین پیش‌بینی‌هایی در خصوص همکاری در زمینه صدور گواهینامه توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جهت دوره‌های آموزشی مشترک پس از قبولی شرکت کنندگان و بر اساس مقررات این دو ارگان آموزشی در نظر گرفته شده است.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به فراهم سازی بستر برگزاری مسابقات مهارت آزاد ویژه دانش‌آموزان مدرسه مهارت اشاره کرد.
 
 محمد حسن برهانی فر ضمن بیان توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های دانشگاه آزاداسلامی استان البرز بویژه واحد کرج در همکاری با سازمان‌های آموزشی استان گفت: دانشگاه با امضای این تفاهم‌نامه متعهد می‌شود که ضمن معرفی اساتید دانشگاه جهت عضویت در کمیته‌ها و دپارتمان‌های تخصصی مورد نیاز مرکز جهت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بر اساس موضوع تفاهم‌نامه، همکاری‌های لازم در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی مشترک را به عمل آورد و همچنین در تهیه و تدوین بسته‌های پودمانی آموزشی بر اساس موضوع تفاهم نامه مشارکت نماید.

رئیس واحد کرج در خصوص همکاری در زمینه استفاده از فضا و امکانات پژوهشی،آموزشی و پشتیبانی دانشگاه طی این تفاهم‌نامه گفت: امکانات و فضاهای دانشگاهی اعم از آموزشی، پژوهشی و حتی پشتیبانی جهت برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی بر اساس ضوابط و مقررات دانشگاه مهیا بوده و استادان و دانشجویان همکاری شایسته در جهت فراهم نمودن زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت و نیز تولید محتوای آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی را خواهند داشت.

در ادامه «رضا باجولوند» ضمن بیان اهداف مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی حرفه ای اظهار داشت: مرکز تربیت مربی، متولی آموزش‌های مهارتی و تربیتی انسانی در کشور بوده و هدف این مرکز تربیت مربیان فنی حرفه ای می‌باشد.

وی افزود : این مرکز در دو بعد فنی و غیر فنی با آموزش مهارت‌های نرم و تدریس اخلاق حرفه ای و رویکرد تولید محتوا و منابع آموزشی و همچنین ارتباط با صنعت و دانشگاه در پی درآمدزایی و تولید محتوای الکترونیکی می باشد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =