۲۵ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
مجاهد خاموش و دوراندیش؛ زمینه‌ساز گفتمان نخبگانی در کشور

در سوگ دکتر جواد اژه ای، مولف، محقق و موسس سمپاد ( سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)

« بسم الله الرحمن الرحیم . مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلاً(احزاب۲۳)
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

دکتر جواد اژه ایِ ما از کسانی بود که در تمام عمر با برکت خود صادقانه بر عهدی که با خدای خود بسته بود، پایدار ماند و بی نام نشان و دور اندیشانه در مسیر پراهمیتی که انتخاب کرده بود مجاهدانه ایستاد و توانست سنگ بنای جریان نخبگانی در کشور را پایه گذاری کند.
او که به خوبی به نقش و اهمیت ارتقای توان و قدرت علمی کشور در رسیدن به جامعه مطلوب مورد نظر اسلام و انقلاب اسلامی آگاه بود، سالها قبل و در دورانی که عموماً تلاش ها معطوف به فعالیت هایی روبنایی و ناظر به حل مشکلات روز بود، با درکی عمیق از نیاز به خودکفایی علمی، کمر همت برای جذب و تربیت نخبگان جامعه بربست و توانست با گذر از موانع پیش رو، نه تنها به تربیت نخبگان بسیاری بپردازد، بلکه زمینه ساز گفتمان حرکت نخبگانی در کشور شود.

انتخاب وصف مجاهد خاموش از سوی رهبر فرزانه انقلاب بر این تلاشگر عرصه علم و فرهنگ نه تنها ایشان را مفتخر به مدالی پرارزش از سوی ایشان کرد، که بابی شد برای توسعه معنایی واژه جهاد؛ که می تواند فراتر از عرصه های کارزار نظامی؛ در آوردگاه های دیگری چون رویارویی در کارزارهای علم و فناوری توسعه معنایی داشته باشد.
 الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبی‌ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ (رعد۲۹) کسانی‌که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند خوشا بحالشان و سرانجام نیکویی دارند.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =