عرب‌براقی: زورشان به علیرضا فغانی نرسید، من را نابود کردند

امیر عرب براقی که برادر همسر فغانی است، اعلام کرد فریدون اصفهانیان حرصش را سر او خالی کرده و حالا نوبت اوست که این پرونده را به نهادهای نظارتی ببرد و از حق خودش دفاع کند.

زاوش محمدی:نام علیرضا فغانی با اعتراض گسترده اهالی فوتبال به لیست بین المللی برگشت اما این بار نام یک داور جوان ۲۸ ساله به نام امیر عرب براقی از لیست خارج شد. امیر عرب براقی که برادر همسر فغانی است، اعلام کرد فریدون اصفهانیان حرصش را سر او خالی کرده و حالا نوبت اوست که این پرونده را به نهادهای نظارتی ببرد و از حق خودش دفاع کند. این گفتگو را حتما بخوانید:

کمیته داوران فدراسیون فوتبال که نام علیرضا فغانی را از لیست بین المللی خارج کرده بود، در پی اعتراض گسترده اهالی فوتبال و با وتو شدن تصمیم فریدون اصفهانیان به دستور حیدر بهاروند، یک بار دیگر لیست را تغییر داد و این بار نام امیر عرب براقی داور جوان تهرانی را لیست خارج کرد. امیر عرب براقی که برادر همسر علیرضا فغانی است حالا به این تصمیم اعتراض دارد و می گوید علی اصغر مومنی به جای فغانی به لیست اضافه شده بود و وقتی فغانی برگشت، طبیعی بود علی اصغر مومنی تازه وارد از لیست خارج شود نه من که سال قبل هم در لیست داوران بین المللی ایران بودم.

امیر عرب براقی که باور ندارد به همین سادگی از لیست خارج شده باشد، گفت: من در کلاس آنلاین کنفدراسیون بودم، کلاس که تمام شد، خوابیدم و همین که بیدار شدم دیدم لیست جدید روی سایت فدراسیون است. جناب اصفهانیان وقتی لیست قبلی را نوشت، جرات نکرد آن را روی سایت فدراسیون بگذارد چون اسم علیرضا فغانی بزرگ را خارج کرده بود و می دانست به او حمله می شود اما حالا که در واکنش به اعتراض های درست و منطقی اهالی فوتبال، علیرضا فغانی که فخر داوری فوتبال ایران است به لیست برگشته، من را از لیست در آورده و بلافاصله هم لیست را روی سایت فدراسیون منتشر کرده است.

عرب براقی ادامه داد: مگر من در لیست بین المللی جانشین فغانی شده بودم که حالا با بازگشت ایشان، نام من را درآوردند؟ مومنی را به جای فغانی وارد لیست کرده بودند و الان هم باید او را خارج می کردند، نه من که سال قبل در ۲۷ سالگی وارد لیست بین المللی شدم. من در لیگ بیستم ۱۱ قضاوت داشتم، ۲ بازی حذفی را سوت زدم، ۵ بازی لیگ آزادگان را هم داوری کردم و عملکردم مشخص است. برای تربیت و پرورش من بالای یک میلیارد از بیت المال هزینه شده تا من دوره ببینم، حرفه ای شوم، به لیست بین المللی راه پیدا کنم، در لیست الیت قرار بگیرم، آن وقت جناب اصفهانیان برای مسائل شخصی و برای تسویه حساب با فغانی و خانواده اش، من را از لیست خارج می کند و به بیت المال لطمه می زند و هزینه روی دست داوری فوتبال ایران می گذارد. اصفهانیان زورش به فغانی نرسید، حرصش را سر من خالی کرد و می خواهد آینده داوری من را نابود کند. من کوتاه نمی آیم و حتما موضوع را از طریق نهادهای نظارتی پیگیری می کنم. 

داور جوان تهرانی تاکید کرد: متاسفانه این وسط من قربانی دلخوری اصفهانیان از علیرضا فغانی شدم. ایشان آن زمان هم با علیرضا مشکل داشت چون درخواست هایی از فغانی داشت که فغانی زیربار نمی رفت. آن زمان هم خیلی تلاش کرد مانع پیشرفت علیرضا شود اما زورش نرسید و حالا هم وقتی با وجود بازنشسته بودن به کمیته داوران برگشت و سرپرست کمیته شد، در اولین اقدام علیرضا را از لیست درآورد که خودتان دیدید چه موجی راه افتاد و وقتی تصمیم او را وتو کردند و نتوانست با فغانی تسویه حساب کند، این بار حرصش را سر من خالی کرد. شاید فکر کرده اند این که بچه است و حرفی نمی زند ولی نه مطمئن باشید من کوتاه نمی آیم..

امیر عرب براقی همچنین به حرف هایی که در برنامه فوتبال برتر مطرح شد، اشاره کرد و گفت: من که نمی دانم موضوع چیست ولی در برنامه میثاقی شنیدم مدارکی هم وجود دارد که به دست رسانه ها رسیده و حتی در تلویزیون هم موجود است. خودم این مدارک را ندیدم و فقط شنیدم ولی نمی دانم چرا نهادهای نظارتی ورود نمی کنند؟ اگر واقعا پشت پرده رابطه ای وجود داشته و این رابطه باعث شده لیست تغییر کند، باید ورود شود. مگر می شود نظارتی نباشد؟ من حرف زور نمی زنم و زیر بار حرف زور هم نمی روم. من سال گذشته در دوره ریاست هدایت ممبینی در کمیته داوران وارد لیست بین المللی شدم، آن هم در ۲۷ سالگی، الان از لیست در بیایم، تا دو سال نمی توانم وارد لیست شوم و باید دوباره از اول دوره ها را پشت سر بگذارم، واقعا چرا؟ عملکردم بد بوده؟ من که به گفته کارشناسان یکی از ۵ داور برتر لیگ در سال گذشته بودم. چرا وقتی از لحاظ فنی ایرادی نداشتم باید قربانی مسائل پشت پرده شوم.

برادر همسر علیرضا فغانی در پایان گفت: برای علیرضا فغانی خوشحالم که به لیست برگشت. او اعتبار داوری ایران است و در هر رویدادی هم سوت بزند، نماینده ایران خواهد بود و اصلا خارج کردن نام او از لیست منطق نداشت. اگر نام فغانی در لیست قرار نمی گرفت، داوری ما و فوتبال ما ضرر می کرد. من هم از علیرضا فغانی و پدرم یاد گرفتم نه از کسی باج بخواهم و نه به کسی باج بدهم. حقم را می گیرم و اجازه نمی دهم از سکوتم اینگونه سواستفاده شود.

بیشتر بخوانید:محمدرضا فغانی: معیار کنار گذاشتن عرب‌براقی چه بود؟/ اصفهانیان از برادرم می‌ترسد

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =