یک روزنامۀ بریتانیایی در تیتر خود مدعی شد: احمدی‌نژاد رییس دفترش را برای بر عهده گرفتن ریاست جمهوری ایران آماده می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «گاردین» مدعی شد: متحد نزدیک محمود احمدی‌نژاد، که علاقمند به فضای باز فرهنگی و مخالف مداخلۀ بیشتر روحانیت در سیاست است، ظرف دو سال آینده به عنوان جانشین احتمالی رییس‌جمهور ایران در حال آماده شدن است.

وب‌سایت «گاردین» روز پنجشنبه با اشاره به انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت مسؤول دفتر رییس‌جمهور در سال 1388 نوشت: در یک پیام دیپلماتیک محرمانه که توسط «ویکی‌لیکس» افشا شده، آمده این حادثه در مورد اهمیت مشایی در تیم احمدی‌نژاد جای تردید باقی نگذاشت. 

این پیام دیپلماتیک مدعی است: حتی احمدی‌نژاد به رسانه‌ها گفت که او با میل ‌و رغبت به عنوان معاون رییس‌جمهور در دولت مشایی خدمت خواهد کرد، اظهار نظری که موجب شد بسیاری فکر کنند احمدی‌نژاد درصدد جابجایی با مشایی در انتخابات سال 1392 است.

تصویر وب سایت گاردین

«گاردین» در ادامه با معرفی «هوشنگ امیر احمدی»، به عنوان رییس انجمن ایران-آمریکا و «کسی که مشایی را می‌شناسد»، به نقل از او نوشت: «جریان اصلاح‌طلب در ایران به دلایل متعدد موفق نشد». 

امیر احمدی به «گاردین» گفت: تصور می‌کنم مشایی بدل به جایگزین دیگری می‌شود و حکومت از این فرصت برای داغ کردن انتخابات بعدی در ایران استفاده خواهد کرد. مشایی دارد می‌گوید که ایرانیان ابتدا ایرانی هستند و اسلام بعد می‌آید.  

او افزود مشایی «در حال احیای یک منبع افتخار ملّی ایرانیان است، چیزی که نه تنها از ابتدای انقلاب اسلامی 1357 مورد غفلت قرار گرفته، بلکه در دو قرن گذشته نیز اعتنایی به آن نشده است». 

امیراحمدی افزود: پس از انقلاب، دغدغۀ شدیدی در مورد اسلام مقامات را از تاریخ ایران غافل کرد و مشایی اکنون درصدد است تا این‌گونه روایت ملّی‌گرایانه را تقویت کند. فکر می‌کنم خودِ احمدی‌نژاد هم علاقمند به تاریخ ایران است و درپی آن است تا افتخارات و قدرت باستانی را احیا کند.  

گاردین در پایان مدعی شد: گفته می‌شود مشایی، که ماه آینده روزنامۀ خود را افتتاح خواهد کرد، به دنبال آزادی سه آمریکایی دستگیر شده در ایران است.  

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    1 0
    انتخابات تک حزبی بی معناست همون نخست وزیر به وسیله ی مجلس انتخاب بشه خیلی سنگین تریم  
  • آرش US ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 1
    من و خانوادم که بهش رای میدیم