عباس امیری‌فر با بیان اینکه اصولگرایان خاصیت سیاسی خود را از داست داده‌اند، گفت که اگر مشایی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، قطعاً رئیس‌جمهور دهم ایران خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به استعفا و ادامه فعالیت حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری نامه‌ای برای فعالیت وزیر اطلاعات صادر فرمودند و رئیس جمهور هم تمکین کرد.

وی افزود: اما این نکته همچنان جای بررسی دارد که آیا دستور مقام معظم رهبری حکم حکومتی بوده است یا نه، ممکن است ولی‌فقیه در یک مورد توصیه کنند اما تکلیف نفرمایند نمی‌توان نظرات رهبری را حکم حکومتی توصیف کرد. به نظر من این موضوع باید بررسی شود چرا که برخی رسانه‌های اصولگرا نوشتند که این حکم حکومتی است.

گزیده سخنان وی را در مصاحبه با فارس بخوانید:

* اختلاف نظر بین رئیس جمهور و وزیر اطلاعات به مشایی ربطی ندارد.مشایی تفکری زلال، پاک و ناب دارد و حامیان وی به این موضوع اذعان دارند.

* مشایی نماز شبش‌ ترک نمی‌شود و روزانه یکی‌دوساعت بیشتر نمی‌خوابد. یکی از خوبی‌های مشایی این است که از هیچ‌کس شکایت نمی‌کند در حالی که خیلی‌ها به وی فحاشی و اهانت می‌کنند. شکایتش از آقای ارضی هم به دلیل بیان مطالبی بود که حد دارد و این مداح رسما به رئیس دفتر رئیس جمهور اهانت کرده‌است.

* احمدی‌نژاد گفت هدف کسانی که به مشایی حمله می‌کنند و می‌خواهند او را تحقیر کنند خود من هستم. پس باید گفت مشخص است که چرا اصولگرایان به احمدی‌نژاد حمله می‌کنند.

* جریان اصولگرا و جریان راست سنتی خاصیت سیاسی خود را از دست داده است. علت تخریب‌ دولت توسط جریان اصولگرا کاملا مشخص است و قطعا هر چقدر انتخابات مجلس نهم نزدیک‌تر خواهیم شد، شکاف بیشتری را مشاهده خواهیم کرد.

* افرادی چون حسین شریعتمداری، حمید رسایی، زاکانی، توکلی، مطهری و دیگر کسانی که مشایی را مورد تخریب قرار می‌دهند، به هیچ عنوان از ابتدا طرفدار رئیس جمهور نبوده‌اند. اگر کسی بگوید طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشایی را قبول نکند،‌قطعا دروغ می‌گوید چرا که مشایی و احمدی‌نژاد تفاوتی با یکدیگر ندارند هر چه مشایی می‌گوید مورد تائید احمدی‌نژاد است و هر چه احمدی‌نژاد می‌گوید مشایی آن را قبول دارد.

* یاران احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس با اصولگرایان رقابت خواهند کرد

* تخریب مشایی به محبوبیت دولت می‌افزاید. جریانی که در انتخابات آتی با حمایت افرادی چون علی لاریجانی، رسایی، زاکانی و شریعتمداری در انتخابات آتی به صحنه خواهد آمد در ذیل حامیان دولت تعریف نخواهند شد چرا که این افراد تناسبی با دولت ندارند.

 * کیهان و مشرق من را جهانی کردند.

*ما تابع ولی فقیه هستیم و از دولت و یارانش حمایت می‌کنیم. شخص بنده اگر رهبر انقلاب حکم دهند که همسرم بر من حرام است، علیرغم تمامی علاقه‌ای که به همسرم دارم، از ولی فقیه اطاعت می‌کنم.

*ما باید مسائل را اصلی فرعی کنیم و به مسئله اصلی بپردازیم. مسئله اصلی جریان فتنه و خواص بی‌بصیرت است.

*مشایی گفته‌ 6 ماه مانده به انتخابات اظهار نظر می‌کنم اما به نظر من کاندیدای مورد حمایت شخص احمدی‌نژاد اگر آقای مشایی باشد، قطعا ایشان رئیس جمهور دهم ایران خواهد بود.

* مگر آقای مشایی چه کار کرده که شورای نگهبان صلاحیت ایشان را رد کند. برخی‌ها که صلاحیت نگرفته بودند، از طریق حکم حکومتی صلاحیت گرفته‌اند. اینکه آقای جنتی گفته نظرش بوده و شورای نگهبان رد صلاحیت مشایی را تائید نکرده است.

*آیت‌الله مصباح که رهبر انقلاب ایشان را مطهری زمان نامیده‌است برای ما محترم هستند. اما باید گفت که ایشان به لحاظ اعتقادی مورد تایید قرار گرفته‌اند نه اینکه در همه امور مورد تایید باشند. نباید اینگونه تصور شود که هرچه آیت‌الله مصباح در امور سیاسی می‌گوید پس درست است؛ ما مرجع تقلید داریم و در امور سیاسی از مراجع خودمان تقلید می‌کنیم؛ اگر یک روزی هشدار آیت‌الله مصباح را مقام معظم رهبری ارائه کردند می‌‌توان به آن استناد کرد؛ مشخص است که آقای مصباح نظرمنفی به آقای مشایی دارد و حرف من این است نمیشود کسی حامی رئیس جمهوری باشد که دنیا را متحوال کرده اما با مشایی مخالف باشد.

* احمدی‌نژاد یعنی مشایی؛ مشایی یعنی احمدی‌نژاد.مشایی مورد تائید احمدی‌نژاد است و علت اصلی مخالفت و اهانت اصولگرایان به وی، هراس از رئیس‌جمهور شدن آقای مشایی است؛ اصولگرایان به جای اهانت‌های پیاپی به مشایی بهتر است بیایند و حرف‌های او را بشنود و اگر حرف‌های مشایی قابل نقد بود به نقد آن بپردازند.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    بفرمایید دست پخت خودتان را تحویل بگیرید
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    جالب است «حکم حکومتی» «حکم حاکمیتی» « نظر ارشادی » « نظر مولایی» این ها ادبیات جدیدی است یا همان است که همیشه موجب چالش بود.؟
  • وارسته IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    گويند کسي کنار دريا نشسته و با خود مي انديشيد. شخصي آمد و پرسيد به چه مي انديشي؟ گفت: در اين انديشه ام که آب دريا را دوغ بسازم. شخص پرسيد: با کدام ماست؟ گفت: با همين يک کاسه ماستي که در اختيار دارم. پرسيد: مگر چنين چيزي امکان دارد؟ پاسخ داد: مي دانم که ممکن نيست و نمي شود. اما اگر بشود چه مي شود!!! حال جناب اميري فر! آرزوي شما هم دست نيافتني است و مشايي رييس جمهور نمي شود اما مطمئن باشيد اگر بشود شما هم لا اقل وزير مي شويد و در اين صورت چه مي شود؟!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    روزانه یکی‌دوساعت بیشتر نمی‌خوابد چه انرژی داره پس
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا اون روز رو نیاره که این بخواد رییس جمهور بشه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    راست میگه دیگه! مشایی مشایی رئیس جمهور ایرانی!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    نمیدونم چرا من فکر میکردم رئیس جمهور بعد انتخابات مشخص می شه
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    يك قران بده آش به همين خيال باش ولو اينكه ما بسيجي ها آنروز مرده باشيم