باکو به دنبال دریافت غرامت خانه‌های سوخته از ایروان

فارس نوشت: رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در بازدید از مناطق پس گرفته شده از ارمنستان گفت قصد دارد از ایروان در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل خسارات وارده به ساختمان‌ها در منطقه کلبجر درخواست غرامت کند.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت، باکو قصد دارد از ارمنستان برای خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها و اموال در شهر کلبجر غرامت مطالبه کند.

علی‌اف گفت: ما در مرکز جبرئیل هستیم. حتی یک ساختمان آسیب ندیده وجود ندارد، نه حتی یکی! فقط یک واحد نظامی ساخته شده و سایر زیرساخت‌ها -خانه‌ها، ساختمان‌ها و مدارس- تخریب شدند. ارمنستان برای همه آن‌ها در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: کارشناسان بین‌المللی دعوت خواهند شد و خسارات محاسبه شده است. ما خواستار غرامت خواهیم شد.   

منطقه کلبجر یکی از سه منطقه‌ای است که طبق توافق ایروان با باکو و مسکو، به کنترل جمهوری آذربایجان درخواهد آمد. این منطقه باید تا ۲۵ نوامبر (۵ آذر) به طور کامل به دولت جمهوری آذربایجان تحویل داده شود. علاوه بر آن، باکو کنترل مناطق آغ‌دام و لاچین  را به ترتیب تا ۲۰ نوامبر و اول دسامبر در دست خواهد گرفت.

سه‌شنبه هفته قبل بود که جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی برای پایان درگیری‌ها خبر دادند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف است علاوه بر تخلیه اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ‌دام، کلبجر و لاچین، کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 20
    دیگه خودتون رو لوس نکنید و گره روی گره نزنید.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    27 12
    با سلام مطابق توافقنامه ، وقتی یک کشور قبول میکند از مناطق اشغالی خارج شود ، یعنی پذیرفته است که آنجا را اشغال کرده بود. برای اشغال باید پاسخگو و غرامت بدهد. اگر ندارد سرزمین تاریخی زنگه زور را پس بدهد.
    • علیرضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 1
      دقیقا
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 2
    لشگر مزدور اردوغان الان میان اینجا حرف مفت بزنند