نقش موثر بانکها در امدادرسانی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: رسالت بانک‌ها در اقتصاد جامعه، کمک به تسهیل‌گری امور مالی و مراودات اقتصادی است ولی نباید این وظیفه موجب شود تا از وظایف اجتماعی خود غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیر امور شعب بانک تجارت استان قزوین بیان کرد: توان و ظرفیت کمیته امداد امام (ره) محدود است و نمی‌تواند خدمات گسترده و نامحدودی به نیازمندان ارائه کند در نتیجه باید در مسیر رفع فقر از چهره جامعه اسلامی، از ظرفیت های مردمی و اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده شود.
او ادامه داد: رسالت بانک ها در اقتصاد جامعه، کمک به تسهیل گری امور مالی و مراودات اقتصادی است ولی نباید این وظیفه موجب شود تا از رسالت اجتماعی و تکلیف انسانی خود غافل شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: اگر امروز کمیته امداد در اقصی نقاط کشور حضور دارد به واسطه همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم و برخی دستگاههای اجرایی از جمله بانکها است بنابراین انتظار این است که بانک ها در این زمینه پیش قدم باشند.
او توضیح داد: اقشار مختلف جامعه در جریان امدادرسانی به نیازمندان مشارکت دارند و این گونه نیست که ما نیکوکاری را بر اساس میزان درآمد تعریف کنیم.
حق گویان بیان کرد: نوع کمک هایی که با ارقام بالا جهت کمک به نیازمندان به این نهاد اهداء می شود، محدود است و اغلب کمک ها از سوی مردم نیکوکار و با مبالغ اندک انجام می شود و همین مبالغ کم جمع می شود و نیاز خانواده ها و اقشار آسیب پذیر را رفع می کند.
او تصریح کرد: هر کسی که وارد کار خیر و نیکوکاری شده به اذعان خودش نتیجه اش را هم دیده در نتیجه این راه را نه تنها رها نکرده بلکه برای خدمت به نیازمندان افراد دیگری را هم همراه خود کرده است.
در ادامه حسن جدیدی، مدیر امور شعب بانک تجارت استان قزوین اظهارکرد: کمیته امداد یک نهاد خدمتگذار است که رسیدگی به محرومان را با جدیت پیگیری می کند.

جدیدی گفت: ما در بانک تجارت تلاش می کنیم برای خدمت به نیازمندان از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم چراکه خدمت به نیازمندان را وظیفه خود می دانیم.
مدیر امور شعب بانک تجارت استان قزوین یادآورشد: یکی از کارهایی که می توانیم در این زمینه انجام می دهیم تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است تا با این رویکرد توانمندسازی محرومان حاصل شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =