آلمان: اروپا برای دفاع از خود به آمریکا محتاج ‌است

ایرنا نوشت: «آنه‌گرت کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان در واکنش به انتقادهای رئیس‌جمهوری فرانسه تاکیدکرد که اتحادیه‌ اروپا بدون قدرت نظامی ایالات متحده نمی‌تواند از خود دفاع‌کند.

 آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) بار دیگر سخنان خود را مبنی لزوم توجه اروپایی ها به وابستگی شان به ایالات متحده، تکرار کرد.  

خبرگزاری فرانسه به نقل از وی که امروز (سه شنبه) در نشستی ویدیویی در هامبورگ سخن می گفت، نوشت: هیچ تضادی بین یک رابطه نزدیک دو سوی اقیانوس اطلس و تقویت اروپا در بخش دفاعی وجود ندارد. کارن باوئر افزود: «ما از نظر سیاست امنیتی به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم اما در عین حال به عنوان قدرت های اروپایی باید کارهای بیشتری را انجام دهیم که در آن آمریکایی ها جای ما را گرفته اند.»

وزیر دفاع آلمان در ادامه تاکید کرد: «ایده خودمختاری استراتژیک برای اروپا اگر این توهم را ایجاد کند که ما می توانیم امنیت، ثبات و رفاه را در اروپا بدون ناتو و ایالات متحده تضمین کنیم، بسیار دور از دسترس است.» وی خاطرنشان کرد که تاکنون حدود ۷۵ درصد از کل هزینه ها و امکانات ناتو توسط ایالات متحده آمریکا فراهم شده است.

به گفته وی برای جبران کامل این موارد، هزینه های مورد انتظار از دیگر اعضای ناتو خارج از توان آنها خواهد بود. این در حالی است که پافشاری آمریکا بر تامین هزینه دو درصد از تولید ناخالص ملی از سوی دیگر اعضای ناتو، بسیار بحث برانگیز شده است. کارن باوئر یادآور شد که بدون توانایی هسته ای و متعارف آمریکا، آلمان و اروپا نمی توانند از خود محافظت کنند و اینها واقعیت غیرقابل چشم پوشی است. از همه مهمتر اینکه اروپا برای ایالات متحده یک شریک قوی است و نه یک نیازمند به محافظ.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته اظهارات وزیر دفاع آلمان را که گفته بود اتحادیه اروپا همچنان به آمریکا نیاز دارد، به باد انتقاد گرفت. «امانوئل مکرون» سخنان کارن باوئر ر ا به باد انتقاد گرفت و گفت که وی به ایده استقلال استراتژیک اروپا بدبین است. مکرون ۴۲ ساله با صراحتی غیرمعمول در مصاحبه ای با مجله پاریسی 'قاره بزرگ' (Grand Continent) که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «من فکر می کنم این برداشت نادرستی از داستان است. خوشبختانه تا جایی که من می دانم صدراعظم آلمان این خط را دنبال نمی کند.»

وی بار دیگر خواستار استقلال اروپا از آمریکا شد و افزود: «ایالات متحده، فقط اگر خود را جدی بگیریم و در دفاع از خود حاکم باشیم، اروپاییان را به عنوان متحد می پذیرد.» رئیس جمهوری فرانسه پیش از این نیز بارها بر لزوم تشکیل ارتش مستقل اروپایی تاکید کرده است.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =