عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت و دستگاه هایی که مجری انتخابات هستند باید مواظب باشند خلاف قانون عمل نکنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید رضا اکرمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هفته نامه پنجره در خصوص شروع فعالیت های انتخاباتی گفت: ما معیاری برای اظهارنظرات و فعالیت ها داریم و آن قانون است و معتقدیم که باید قانون معیار باشد.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که دولت و دستگاه هایی که می خواهند مجری انتخابات باشند، باید مواظب باشند که خلاف قانون عمل نکنند و دافعه به وجود نیاورند. زیرا ما از انتخابات دو هدف داریم؛ یکی، حضور پرشور مردم و دیگری شرکت در انتخابات است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اگر مردم ببینند که خدای نکرده دولتی ها می خواهند وکیل انتخاب کنند این، دافعه ایجاد می کند که نه قانونی و نه شرعی است.

اکرمی افزود: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نباید ما را سرگرم کند و از سایر مسائل باز دارد. معتقدم که این مسائل نباید از حد اعتدال خارج شود.

وی در پاسخ به این سوال که «با توجه به تجربه بعد از انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهاد شما برای جلوگیری از تکرار تجربه گذشته چیست؟» گفت: من معتقدم که ما باید به جامعه جهت بدهیم و صورت مسئله را تبیین کنیم. ما در این کشور دو اصل داریم که همیشه و در همه حال باید رعایت شود: اول قانون و دوم رهبری است.

نماینده مردم تهران افزود: اگر بر اساس قانون حرکت کنیم، هر حادثه دیگری در سایه قانون حل می شود. یا اینکه حداقل می دانیم چگونه با آن برخورد کنیم. همچنین وقتی نظرات رهبری معلوم است و قانون هم که وجود دارد، این مسئله را باید برای هر فرد ایرانی روشن کنیم که التزام عملی و قانونی در هر کاری داشته باشیم.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =