اعلام شرایط قرنطینه دوهفته‌ای قزوین

حبیبی گفت: از روز شنبه با مشارکت مردم طرح قرنطینه دوهفته‌ای به طور جامع و کامل پیاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهرحبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین با تاکیدبراینکه از روز شنبه باید طرح قرنطینه جامع و کامل پیاده شود گفت:  اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم موفق نخواهیم لذا باید این طرح و حساسیت آن کامل طرح شود تا مردم در جریان حساسیت امر قرار گیرند.
او افزود: آثار محدودیت‌ها بعد از دو هفته خود را نشان می دهد و طرح محله محور سپاه هم از روز شنبه کار خود را آغاز می کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کیت های تست سریع از هفته آینده وارد استان می شوند که می تواند در بیماریابی سریع کمک کند و در روند درمان و بهبود نیز تاثیر دارد.
حبیبی اشاره کرد: از ظرفیت میهمان خانه ها با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر قزوین و اداره میراث انجام می شود که قرنطینه بیماران را انجام می دهند.
او بیان کرد: بحث خرید واکسن تایید شده کرونا، هنوز مشخص نیست چه زمانی وارد شود و در دستور کار وزارت بهداشت است.
حبیبی گفت: در خصوص وضعیت شهرستان ها از نظر رنگ بندی هر دوشنبه علوم پزشکی این وضعیت را اعلام می کند.
معاون استاندار قزوین گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها که از روز شنبه یک آذرماه اجرا می شود ابعاد مختلفی دارد که شامل محدودیت و ممنوعیت فعالیت کسبه و اصناف متناسب با رنگ بندی شهرستان اعمال می شود.
او افزود: استان دارای شش شهرستان است که به جز آوج که وضعیت زرد دارد همه در وضعیت قرمز هستند.  
این مقام مسئول تاکیدکرد: به جز مشاغل سطح یک بقیه مشاغل اجازه فعالیت ندارند. حدود ۲۲ردیف سطح یک داریم که نیازمندی های اولیه مردم را تامین خواهند کرد تا مشکلی در روزمرگی های مردم ایجاد نشود. 
جانشین ستادکرونا اشاره کرد: در این طرح بحث محدودیت حضور کارکنان در محل اداره است. مشاغل و دستگاه های ضروری انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی هلال احمر، فرمانداری علوم پزشکی و بیمه و... از این محدودیت فعالیت کارکنان مستثنی هستند چرا که نفس کار آنها مقابله با کروناست.
او بیان کرد: شهرستان های که وضعیت قرمز دارند یک سوم کارکنان، وضعیت نارنجی پنجاه درصد،زرد دو سوم فعالیت دارند با این تفسیر وضعیت فعالیت کارکنان اعمال می شود.
حبیبی گفت: وضعیت قزوین به دلیل صنعتی و تولیدی و کشاورزی بالا و ارتباط و تعامل با استان های همجوار زیاد است لذا نیاز است مدیریت کاملی ایجاد شود.
او گفت: فعالیت واحدهای تولیدی و کشاورزی و صنعتی محدود نشده، تعداد افرادی که نیاز به تردد دارند بنا به تشخیص فرمانداران، امکان تردد این افراد میسر است. 
این مقام مسئول افزود: فعالیت های آموزشی غیرحضوری و مجازی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =