جمعیتی که امکان دست شستن با آب و صابون در منزل را ندارند

ایسنا نوشت: بررسی‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که حدود سه میلیارد نفر در منازلی زندگی می کنند که به امکانات اولیه برای شستن دستها با آب بهداشتی و صابون مجهز نیستند.

کارشناسان سازمان ملل بر همین اساس دسترسی همه انسان ها به توالت و امکانات بهداشتی را یکی از حقوق اولیه افراد ارزیابی کرده و از دولت‌ها خواسته‌اند تا زمینه دسترسی همه شهروندان خود به این امکانات را فراهم کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به مناسبت "روز جهانی توالت" مصادف با ۱۹ نوامبر ضمن یادآوری عدم دسترسی بیش از یک چهارم جمعیت جهان به امکانات اولیه بهداشتی، این وضعیت را از نظر اخلاقی، اقتصادی و بهداشتی غیرقابل قبول دانست.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت تا روز ۱۹ نوامبرِ هر سال را روز جهانی توالت نام گذاری کند. هدف از این نام گذاری افزایش آگاهی و اطلاع رسانی درباره لزوم دسترسی همه ساکنان کره زمین به سرویس های بهداشتی بود. سازمان ملل بر لزوم پایان دادن به اجابت مزاج در فضاهای باز تاکید کرده است.

تخمین زده می شود که میزان استفاده از فضای باز برای دفع ادرار و مدفوع از ۲۱ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. هند یکی از کشورهایی است که طی سال های اخیر به پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت توالت و پایان بخشیدن به استفاده از فضاهای باز برای دفع مدفوع و ادرار دست یافته است.

به گزارش یورونیوز، داده‌های سازمان ملل متحد از دوره بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نشان می دهد که شهروندان در کشورهای چاد، بنین، اتیوپی، جزایر سلیمان، موریتانی، هائیتی، تیمور شرقی و مالاوی به دلیل عدم دسترسی به سرویس های بهداشتی بیشترین آمار استفاده از فضاهای باز برای اجابت مزاج را در سطح جهان دارند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =