فیلم‌های «این‌جوری بهتره»، «حرمان»، «غروب حلزون»، «غریبه آشنا» و «من دو نفر بودم» در بخش رقابتی جشنواره فیلم شهر به نمایش در‌می‌آیند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم انیمیشن «اینجوری بهتره» به نویسندگی و کارگردانی شیوا ممتحن که در بخش مسابقه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نمایش داده می‌شود، داستان بچه مورچه‌ای است که به سن مدرسه رسیده و طی اتفاقی متوجه می‌شود تمیزی و انضباط بهتر از بی‌نظمی است.

43 فیلم انیمیشن در بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر به رقابت می‌پردازند و شهریار بحرانی، حمید جبلی، احمد عربانی، بهرام عظیمی و محمد حسین نیرومند هیئت داوران بخش مسابقه انیمیشن این رویداد هنری را تشکیل می‌دهند.

فیلم کوتاه «غروب حلزون» به کارگردانی آزاده محمدی فیلم دیگری است که در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فیلم شهر حضور دارد. 

فیلم 19 دقیقه‌ای «غروب حلزون» دربرگیرنده مشکلات زندگی انسان شهری و تبعات دستاوردهای صنعت است، داستان سرایدار گاراژ ماشین‌های اسقاطی است که با زنی آشنا می‌شود و...

همچنین فیلم «حرمان» ساخته کاوه قهرمان با موضوع اجتماعی و حکایت دوره‌های مختلف زندگی یک زوج در بخش رقابتی جشنواره چهارم فیلم شهر به نمایش در‌می‌آید.

این فیلم 22 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان به بخش مسابقه فیلم کوتاه این رویداد هنری راه یافته است. 

«حرمان» روایتگر سه مقطع مختلف از زندگی یک زوج است، زن و شوهری که در شهر بزرگی زندگی می‌کنند و رابطه شان به مدت کوتاهی کاملا تغییر کرده و فرار از این شهر را تنها نقطه نجات خود می‌دانند. شهری که حتی در سکوت نیمه شب منزلشان صدای ماشین‌های آن را می‌شنوند.

فیلم کوتاه «غریبه یا آشنا» به کارگردانی محمدحسن ساجدی که مشکلات پیشرفت فناوری را به تصویر می‌کشد؛ در کنار دیگر آثار حاضر در بخش رقابتی این رویداد هنری، داوری می‌شود. 

این فیلم ماجرای عاطفی پسری را به تصویر می‌کشد که به همراه خانواده‌اش در رستورانی نشسته، اما دختری نظر او را به خود جلب می‌کند.

«من دو نفر بودم» به نویسندگی و کارگردانی شیوا صادق اسدی نیز در بخش رقابتی جشنواره فیلم شهر به نمایش در می‌آید.   

انیمیشن پنج دقیقه و 38 ثانیه‌ای «من دو نفر بودم» داستان دختر بچه‌ای است که پس از تجربه فضای شلوغ شهر به خلوت خود باز می‌گردد و با انعکاس خود در آیینه بازی می‌کند.

هیئت انتخاب این رویداد هنری متشکل از جعفر صانعی مقدم، شهرام مکری، ابوالحسن ریاضی، حسین مهکام و امید روحانی از میان 516 اثر شرکت‌کننده به بخش مسابقه فیلم کوتاه 45 فیلم را برای داوری انتخاب و معرفی کردند.  

چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری و در قالب بخش‌های رقابتی فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند ، انیمیشن و ویدیویی 24 تا 29 اردیبهشت‌ماه در تهران و گیلان برگزار می‌شود.

54144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =