۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴

هکر امریکایی که با سرقت و فروش کارتهای اعتباری کاربران ، 36 میلیون دلار کلاهبرداری کرده بود، گناهکار شناخته شد.

به گزارش پی سی مگزین، روجلیو هکت 26 ساله در دادگاه فدرال ویرجینیا بدلیل سرقت شماره و پسورد کارتهای اعتباری کاربران از شرکتهای مختلف مالی و حامی کارتهای اعتباری، گناهکار شناخته شد.

هکت اهل لیتونیای جورجیا است که ماموران مبارزه با جنایات رایانه ای در سال 2009 از روی رایانه اش شماره و پسورد کارتهای اعتباری متعلق به 675 هزار کاربر را پیدا کردند که توسط وی به سرقت رفته بود. طبق اسناد منتشره وی ظرف 7 سال قبل از دستگیری با هک کردن شرکتهای مختلف مالی و حامی کارتهای اعتباری توانسته بود این تعداد از اکانتها را به سرقت برده و انها را روی اینترنت به سایر جنایتکاران سایبری بفروشد.

وی همچنین بانک اطلاعات متعلق به شرکتهای مالی که کارتهای اعتباری مشتریان روی آن ثبت شده بود را هک کرده و از آن طریق نیز دست به سرقت رایانه ای زده بود.

وی همچنین در دادگاه الکساندریای ویرجینیا پذیرفت که با جعل برخی کارتهای اعتباری روی اینترنت خریدهای عمده انجام داده است. مجموع سرقتها و خریدهای ناشی از جعل کارتهای اعتباری که بوسیله هکت انجام شده بر اساس مدارک دادگاه بالغ بر 36 میلیون دلار می شود.

قاضی بر اساس شواهد موجود وی را گناهکار شناخته و قرار شد میزان محکومیت وی در 22 جولای اعلام شود. کارشناسان قضایی می گویند هکت با حداکثر 12 سال و پرداخت جریمه ای معادل 250 هزار دلار بدلیل جعل و نیز دو سال زندان اضافی برای جعل هویت قربانیان روبرو خواهد شد.

/56

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =