مازیار الهامی: می‌خواهم مثل یک شیر در قفس بجنگم

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته گفت: می‌خواهم اولین ایرانی باشم که در سازمان حرفه‌ای کمربند قهرمانی را صاحب می‌شود.

سیدحسن صفوی؛ خستگی‌ناپذیر است و برای هدفش پرقدرت تمرین می‌کند. او که با خداحافظی از تاتامی خیلی سریع پا در دنیای قفس گذاشته، برای خودش در MMA اسم و رسمی دست و پا کرده است. مازیار الهامی، کاپیتان سابق تیم ملی کاراته که این روزها خیلی جدی برای مبارزه ۸ آذر مقابل فایتر بلاروسی آماده می‌شود. آماده برای مبارزه‌ای که مزد پیروزی در آن کمربند قهرمانی سازمان NFG است. 

مازیار حدود دو سالی است که مبارزاتت در MMA خیلی سروصدا کرده، حالا اوضاع چطور است؟
وقتی سال ۲۰۱۳ رسماً از دنیای قهرمانی کاراته خداحافظی کردم بلافاصله وارد رشته MMA شدم. اول با ورزش کیک‌بوکسینگ شروع کردم و جوجیتسو، کشتی و موی‌تای را آموزش دیدم. روی فنون آرنج زدن، زانو زدن، خاک و زیرگیری خیلی کار کردم و چندین سال آموزش دیدم. برای رسیدن به این مرحله با مربیان مختلفی کار کردم. پوریا حسن‌زاده مربی فنی به من آموزش می‌داد و تغییرات اساسی روی من ایجاد کرد، آرزم هنرجو هم مدیربرنامه‌هایم بود، برای ورود به این سازمان بزرگ، اول سه بازی خوب در کیک‌بوکسینگ داشتم و یک بازی آماتور کیک‌بوکسینک در ترکیه و بعد سه موفقیت بزرگ در سازمان NFG داشتم. 

فایتر بلاروسی حریف سرسختی است، چقدر برای شکست او که میزبان هم هست برنامه داری؟
حریفم فایتر شش‌دانگ و خیلی خوبی است. چهار مربی اختصاصی دارد و حرفه‌ای تمرین می‌کند. او را خیلی خوب آنالیزم کرده‌ام. من می‌دانم او فایتری است که روی خاک و زیرگیری تخصص دارد اما من فایتر سرپا هستم که طی مبارزه از دست و پا استفاده می‌کنم. قطعاً حریفم برای اینکه من در مبارزه سرپا کار نکنم، برنامه دارد اما من روی تمرینات کشتی همیشه کار کرده‌ام و این‌طور نیست که به‌راحتی شکستم دهد. من می‌خواهم داخل قفس مثل یک شیر شاخ حریفم را در این مبارزه بشکنم. 

اگر چهارمین مبارزه را هم پیروز شوی کمربند قهرمانی را می‌گیری؟
همه تلاشم را می‌کنم تا حریفم را شکست دهم و کمربند قهرمانی را بگیرم. طبق قانون سازمان این کمربند موقت برای من می‌شود و بعد برای دفاع از کمربند قهرمانی سازمان دو مبارزه برایم در نظر می‌گیرد که به شرط موفقیت برای همیشه کمربند قهرمانی مال من می‌شود. 

تو باید تا هشتم آذر خیلی وزن کم کنی، این موضوع قدرت بدنی‌ات را کم نمی‌کند؟
برای این مبارزه حدود ۱۴ کیلوگرم باید وزن کم کنم، تقریباً یک هفته است که در بلاروس تمرین می‌کنم و هشت کیلو وزن کم کرده‌ام، قطعاً تا روز مسابقه ۶ کیلوگرم دیگر باید وزن کم کنم. کاهش وزنم زیر نظر مربی بوده و با برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق رخ می‌دهد تا از نظر بدنی افت نداشته باشم. همه تمرینات قدرتی و استقامتی را در ایران انجام داده‌ام و حالا همه چیز سبک‌تر مرور می‌شود. حالا روی تمرینات چابکی و سرعتی کار می‌کنیم. 

تو چه پیشنهادی برای رزمی‌کارانی که دوست دارند MMA را تجربه کنند، داری؟
به نظرم آنها برای مبارزه در MMA باید مسیر سختی را طی کنند، قطعاً باید رزومه خوبی در ورزش رزمی داشته باشند، تا بتوانند در MMA موفق باشند. رشته اصلی من کاراته بوده و این یک پوئن مثبت در موفقیت‌هایم است. 

حرفی مانده؟
سال‌ها با لباس تیم ملی کاراته ایران افتخارآفرینی کردم و باعث سربلندی ایران عزیز شدم. حالا هم با شرایط روحی که مردم به خاطر اوضاع بد اقتصادی دارند، می‌خواهم با شکست حریفم شاید بتوانم ملت ایران را خوشحال کنم. هدفم بالا بردن پرچم ایران در کشور بلاروس است. می‌خواهم اولین ایرانی باشم که در سازمان حرفه‌ای کمربند قهرمانی را صاحب می‌شود.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =