در دیدار پمپئو با ولیعهد ابوظبی چه گذشت؟

ایسنا نوشت: ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری اماراتی «وام»، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص روابط همکاری میان دو کشور و همچنین شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه امارات و آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه، تلاش‌ها و اقدامات برای حل و فصل بحران‌های منطقه و مهار تنش‌ها در این منطقه از طریق رایزنی و راهکارهای دیپلماتیک و همکاری مشترک جهت حمایت از پایه‌های صلح و ثبات منطقه‌ای، خطرات افراط‌گری، تروریسم، گفتمان‌های تحریک‌آمیز و لزوم اتخاذ اقدام و تحرک بین‌المللی کارآمد و مؤثر در مقابله با آنها پرداختند.

وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد ابوظبی درمورد توافق صلحی که امارات و رژیم صهیونیستی امضا کردند و "اهمیت آن در آغاز مرحله جدید از روابط و همکاری بین کشورها در منطقه خاورمیانه و همچنین برقراری امنیت، صلح و ثبات و تحقق رشد و شکوفایی ملت‌های منطقه" رایزنی کردند.

پامپئو و محمد بن زاید در جریان این دیدار همچنین نتایج رایزنی راهبردی امارات- آمریکا که در ماه اکتبر گذشته آغاز شد و نقش آن در تقویت تفاهم بین دو کشور، تعمیق و تحکیم روابط دوجانبه و پیشبرد آن به سمت چشم‌اندازهای بهتر در زمینه‌های مختلف که خیر و خوشی را به دو ملت امارات و آمریکا بازگرداند، مورد بررسی قرار دادند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =