نماینده مسلمان کنگره خواستار لغو توافقات صلح ترامپ شد

ایرنا نوشت: ایلهان عمر نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواست توافقات صلح دولت دونالد ترامپ بین اعراب و رژیم صهیونیستی را لغو کند.

 شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: این نماینده کنگره آمریکا گفت این توافقات به مثابه فروش تسلیحات به کشورهایی است که حقوق بشر را نقض می کند و مفهوم این امر افزایش احتمال جنگ با ایران است.

این نماینده دموکرات از ایالت مینه سوتا روز جمعه با انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت ترامپ چنین استدلال کرد که توافقات خاورمیانه در واقع «توافق صلح» نیستند بلکه توافقات تسلیحاتی هستند که باید در دولت آینده آمریکا لغو شوند.

ایلهان عمر در توئیتی با اشاره به توافقاتی که ممکن است ترامپ را  نامزد جایزه صلح نوبل کند نوشت: ترامپ به تازگی توافقات به اصطلاح صلح با امارات، بحرین، سودان و اسرائیل را امضا کرد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که اینها توافق صلح نیستند، بلکه فروش تسلیحات به ناقضان حقوق بشر هستند که به منظور افزایش قدرت کشورهای خلیج فارس و افزایش خطر جنگ و درگیری با ایران طراحی شده اند.

این نماینده زن کنگره به دنبال انتشار مقاله ای از او در روزنامه نیشن که در آن از ترامپ به دلیل همکاری با امارات  انتقاد کرده است، توئیت جدید را منتشر کرد.

در این مقاله امارات به انجام جنایت جنگی در یمن و لیبی متهم شده است و ایلهان عمر همچنین بحرین را به عنوان یک حکومت «دیکتاتوری خشن» محکوم می کند.

وی با انتقاد از اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران نوشت: این تحریم مردم ایران از مایحتاج دارویی مورد نیاز در دوران همه گیری محروم کرده است و با دستور حمله به فرمانده ارشد ایرانی (سردار قاسم سلیمانی) خطر بروز جنگی تمام عیار را در اوایل سال جاری برانگیخت.  

این نماینده دموکرات نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه ترامپ نتایج توافقات خاورمیانه را ستوده و آن را نتیجه اشتباه دولت باراک اوباما درباره تاثیر بی ثبات کننده خروج از توافق هسته ای ایران عنوان کرده است.

ایلهان عمر همچنین نوشت: ما باید به جای قرار گرفتن در کنار گروهی از دیکتاتورها از آنها فاصله گرفته و اجازه دهیم میانجی گران صادقی باشیم و همزمان با ترویج دموکراسی و حقوق بشر از امنیت و منافع ملی خود دفاع کنیم.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =