همراهی مردم خراسان جنوبی در شکست کرونا/ همدلی مردم و مسئولان در اجرای محدودیت‌ها

طرح اجرای محدودیت‌ها از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شده و تاکنون مردم، اصناف و اقشار مختلف همراهی خوبی داشتند و تلاش می‌کنند با رعایت محدودیت‌ها ویروس کرونا را شکست دهند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : شاید هیچ کس گمانش را هم نمی‌کرد که ویروسیکوچک بتواند در این مدت در تمام جهان سایه برافکند و جان انسان‌های زیادی را بگیرد و خانواده‌های بسیاری را داغدار عزیران کند.

ویروسی که هنوز مشخص نیست تا چه زمانی حضور شومش برسر ما ادامه دارد و شاید همین حضور طولانی مدت بود که به عادی شدن شرایط برای مردم دامن زد.

در این مدت برخی از رعایت کامل دستورالعمل‌ها خسته شده و دل به جاده‌ها زدند و برخی هم بر دورهمی‌های شبانه و خانوادگی خود ادامه دادند و مراسمات عروسی، ختم، و جشن‌های تولد را با خیال اینکه کرونا نمی‌گیرند برگزار کردند غافل از اینکه کرونا دوشادوش آنها حضور دارد.

هر روز منتظریم تا از طریق رسانه‌ها تعداد قربانیان کرونا در کشور و در استان اعلام شود و با شنیدن تعداد قربانیان برای اندک زمانی کوتاه سری تکان می‌دهیم و تاسف می‌خوریم اما زود فراموش می‌کنیم و دوباره راهی کوچه و بازار می‌شویم.

مقابله با ویروس کرونا و اجرای طرح محدودیت نیازمند عزم همگانی است

حال در این اوضاع و احوال شاید این جملات وزیر بهداشت برایمان تکان دهنده باشد «اگر دیر بجنبیم ممکن است عدد مرگ‌های روزانه بیماران کرونایی، چهار رقمی شود و در این صورت همه چیز را باخته ایم" و آیا با آمدن شنبه این بحران فروکش خواهد کرد.

آری مقابله با ویروس کرونا و اجرای طرح محدودیت نیازمند عزم همگانی، همکاری و همراهی آحاد جامعه و تمامی دستگاه‌های اجرایی است و باید تلاش کنیم با اعمال این محدودیت‌ها و اجرای صحیح آنها روند شیوع ویروس را کنترل کنیم.

اگر به ۴۰ سال قبل برگردیم زمانی که صدای آژیر خطر به صدا درمی‌آمد مردم بعد از شنیدن آژیر وضعیت قرمز خود را به پناهگاه می‌رساندند تا از جان خود مراقبت کند حال از امروز با اعمال محدودیت‌ها و حکومت شبانه ضدکرونایی باید دست به دست یکدیگر دهیم تا این ویروس را نقش بر زمین کنیم.

ابراز نگرانی نایب رئیس مجلس از وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی

قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: آمار مبتلایان کرونا در استان کم جمعیت خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بالاست، در صورتی که توقع داریم آمار این استان در رده‌های پایین باشد و برای کنترل وضعیت موجود و کاهش آمار باید با جدیت برخورد کرد و از مردم نیز تقاضا داریم همکاری کنند.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: از آن جایی که بیشترین دلیل ابتلای مردم، دورهمی‌های خانوادگی بوده از فرماندارن می‌خواهیم با به‌ کارگیری از تمام ظرفیت‌های موجود در طرح محله محور شهید سلیمانی و جدیت در اعمال محدودیت‌ها، شهرستان خود را کنترل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: در کنار تجمعات خانوادگی مردم و حضور در اجتماعات از جمله آرامستان‌ها، وجود جمعیت سالمند با بیماری‌های زمینه‌ای و مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی از جمله علل شیوع گسترده و بالارفتن آمار فوتی هاست.

اعمال محدودیت‌های سراسری و همراهی مردم در خراسان جنوبی

محدودیت‌های شدید دو هفته‌ای که با تصمیم ستاد ملی کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا وضع شد از بامداد دیروز در خراسان جنوبی با جدیت اعمال می‌شود.

این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت تردد خودروهای شخصی بعد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، ممنوعیت ورود افراد غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز، عدم فعالیت اصناف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز، حاضر شدن یک سوم کارمندان در ادارات در شهرهای قرمز و دو سوم در شهرهای با وضعیت نارنجی است که از دیروز به مدت ۲ هفته همزمان با سراسر کشور در ایتان اجرا می‌شود.

براساس گزارش‌های خبرنگاران و اعلام مسئولان از دیروز تاکنون با همراهی مردم، این محدودیت‌های در خراسان جنوبی به خوبی رعایت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =