۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
تراز لیزری چگونه کار می کند؟

شما بر روی چهارپایه با یک چکش و میخ در دست ایستاده اید. شما سعی می کنید مجموعه ای از تصاویر قاب را نصب کنید، اما شما می خواهید آنها را در یک خط مستقیم آویزان کنید - پس از همه اینها، شما یک برج پیزا از قاب عکس‌های خود دارید که به صورت غیر منظم بر روی دیوار قرار گرفته اند! مشکل این است که از نظر فیزیکی سخت است که شما در سطح دیوار در حالی که چکش و میخ را در دست دارید بتوانید خطی تراز رسم نمایید. برای انجام این کار یک بازو اضافی نیاز دارید، و شما آن را ندارید.

حدس بزن چی شده؟ اگر شما در جعبه ابزار خود یک تراز لیزری داشته باشید، این آرزو واقعیت پیدا خواهد کرد. یک سطح لیزر یک خط قابل مشاهده و کاملا مستقیم در یک سطح مانند یک دیوار یا کف را ایجاد می کند. از آنجا که بسیاری از تراز لیزری ها بر روی سه پایه و یا حتی به دیوار نصب می شود، این دست ها را آزاد می کند تا با میخ یا کاشی ها به راحتی کار کنید. یک سطح لیزر ساده پروژه های خود را مانند چسباندن کاغذ دیواری، قرار دادن کاشی برای آشپزخانه، نصب قفسه طولانی و یا کابینه یا ساخت یک عرشه ساده به راحتی و با دقت بالا پیاده سازی می‌کند.

تراز لیزری در سراسر ساخت و ساز، کابینت آشپزخانه و صنایع مهندسی عمران یافت می شود و معمولا برای کار بتن و آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت های  محوطه سازی و نقشه برداری نیز بر روی سیستم های لیزری سطح بندی تکیه می کنند. طراحان از تراز لیزری استفاده می کنند تا برای تنظیم مربع بودن دهانه‌ها مانند پنجره ها، درب‌ها و.. بررسی شوند.

بنابراین اگر کارشناسان از این ابزار استفاده می کنند، چرا نباید یک تراز لیزری را امتحان کنید؟

تکنولوژی پیشرو در سطح لیزر

سطوح لیزری از یک لیزر، یک پرتو تقویت شده متمرکز از نور از یک دستگاه حالت جامد به نام دیود استفاده می کند. این دیودهای نوری که به نام LED نیز شناخته می شوند در بسیاری از دستگاه های رایج مانند ساعت های دیجیتال، کنترل از راه دور یا صفحه نمایش تلویزیون یافت می شوند. برای درک اینکه چگونه لیزر کار می کند، مفید است بدانید که انتشار منتشر شده اشعه است. نگران نباشید، هنگامی که الکترونهای خاصی تحریک می شوند، یک پرتو نور ایجاد می کنند. هنگامی که دیود منشورها این نور را جمعآوری کرده و آن را در یک جهت نشان می‌دهند، پرتو لیزر شکل می‌گیرد.

سطوح لیزر یک پرتو نور است که می تواند به عنوان یک خط  بصری مورد استفاده قرار گیرد. اندازه پرتو نور بستگی به اندازه دیود دارد. در این مورد، کوچکتر بهتر است،یک پرتو کوچکتر نور دقیق تر است. اولین سطح لیزر محدود به استفاده در محیط داخلی بود چرا که نور لیزر به اندازه کافی روشن نبود که در خارج از منزل دیده شود. امروزه سطوح لیزر قوی تر می توانند در داخل یا خارج از منزل استفاده شوند و بسیاری از آنها برای استفاده با یک آشکارساز نور طراحی شده اند که "نور" لیزر را می خواند. این دستگاه ها از دیود لیزر دور می شوند و سپس به بالا یا پایین حرکت می کنند تا پروژکتور تشخیص داده شود و در پاسخ با یک بوق یا چشمک زدن نشان داده شود.

اکثر لیزرها یک پرتو قرمز نور را منتشر می کنند. برخی از تولید کنندگان در حال حاضر تراز لیزری نور سبز هستند که 400 درصد روشن تر از پرتوهای لیزری قرمز هستند، و باعث می شود که آنها برای برنامه های داخلی قابل رویت باشند. با این حال، تکنولوژی مورد نیاز برای طراحی سبز نیاز به قدرت بیشتری نسبت به نور قرمز دارد، بنابراین عمر باتری به اندازه طولانی نیست و لیزرهای قرمز معمولا دقیق تر و قابل اطمینان تر از یک درجه حرارت هستند.سطح لیزری معمولا با دیودهای کوچک و با شدت کم تولید می شود و با استفاده از باتری های قابل شارژ یا قلیایی می شوند. همانطور که با هر لیزری، نگاه مستقیم به نور می تواند به چشم یک کاربر مضر باشد، بنابراین همیشه توصیه می شود که عینک ایمنی استفاده شود. نور یک سطح لیزر نباید به شخص دیگری هدایت شود.

حالا که می دانید چگونه این لیزر ها کار می کنند، بیایید یاد بگیریم که چگونه از آنها استفاده کنیم.

نحوه استفاده از یک سطح لیزر

تراز لیزری برای استفاده آسان و سریع است، و با انواع طرح های موجود، می‌توان آنها را برای برنامه مختلف و بسته به نیاز تهیه کرد. انواع مختلفی از تراز لیزری برای استفاده خاص طراحی شده است، اما تمام تراز های لیزری شامل دو عنصر رایج است: لیزر به همراه یک سطح پایه ای که می تواند روی کف قرار بگیرد، روی دیوار نصب شود یا به سه پایه وصل شود. این پایه به شما کمک می کند که نور را در ارتفاع مورد نظر تنظیم کنید. همچنین یک مکانیسم تسطیح، یا تراز حباب دار یا یک آونگ و مغناطیسی به علاوه سنسورهای الکترونیکی وجود دارد (تفاوت بین این دو نوع مکانیسم در زیر بحث خواهد شد).

سطوح دستی لیزر به روش سنتی کار می کنند: کاربر با قرار دادن سطح یا چرخاندن یک دستگیره یک حباب تراز را بین دو خط قرار می دهد. این لایسنس ها مناسب برای پروژه های معمول خود انجام می دهند، این ترازها ارزان تر هستند و نیاز به قدرت باتری کمتری دارند.

بعضی از سطوح لیزر با سنسورهای خودسنجی الکترونیکی مجهز شده اند که باعث افزایش دقت و قابلیت اطمینان می شوند و در ساخت و ساز در فضای باز مشغول به کار هستند. برای مشاغل داخلی که در آن سطوح در اطراف اغلب منتقل می شود، یک مکانیزم خود تنظیم کننده برای صرفه جویی در وقت و افزایش قابلیت اطمینان کمک می کند.

فروشگاه اینترنتی کیف ابزار یکی از بزرگترین مراجع خرید تراز لیزری در فضای وب است. این فروشگاه عرضه کننده تراز لیزری معتبرترین شرکت های عرضه کننده از جمله رونیکس، هیوندای، اکتیو، بوش، دیوالت، کنزاکس، نووا، لیزرلاینر و.. است که می توانید با اطمینان خاطر و به بهترین قیمت تراز مورد نیاز خود را خریداری کنید و آن را درب منزل، بدون هزینه ارسال دریافت کنید.

https://www.kifabzar.com

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459210