کارگردان «خانه امن»: زدن خاوری را نشان دادم و دلم خنک شد!

روزنامه فرهیختگان نوشت: احمد معظمی کارگردان سریال «خانه امن» می‌گوید، به همین راحتی نیست که حق ملت را بردارید و بروید و اتفاقی هم نیفتد.

بخش‌هایی از صحبت‌های احمد معظمی را در این گفتگو مرور می‌کنیم.

سریال خانه امن این شب‌ها پربیننده است و بین خانواده‌ها هم خوب دیده می‌شود. این سریال سومین اثر شما از سه‌گانه امنیتی و اطلاعاتی‌تان بعد از «سارق روح» و «ترور خاموش» است. از ابتدا هم قرار بود این سه‌گانه را بسازید یا وقتی که هر سریال پخش شد به این نتیجه رسیدید؟

بله، الحمدلله خیلی از مردم خانه امن را می‌بینند و چه داخل کشور و چه خارج از کشور بیننده دارد. از ابتدا یک طرح کلی آماده بود که آقای اصفهانی آن را نوشته بود ولی طرح اولیه بود. وقتی کار سارق روح و ترور خاموش هم ساخته می‌شد این طرح را ایشان کامل‌تر می‌کردند که به خانه امن رسید.

این به‌نظر من یک ویژگی مثبت است. اما نکته مهم این است که ما قهرمان به‌معنای سینمای غرب در خانه امن نمی‌بینیم هرچند در تیتراژ چشم‌های شهیدقاسم سلیمانی را می‌بینیم و شاید همان‌جا تکلیف مخاطب را روشن کند که قرار است چه چیزی را ببیند. این ایده استفاده از چهره شهیدسلیمانی ایده خودتان بود؟ قرار بود یادی گرامی داشته شود یا ادای دینی شود؟ چقدر نیاز به حضور چهره ایشان بود؟

کلا تصمیم این بود که ادای دینی کنیم. یعنی امیدواریم این کار را به‌خوبی انجام داده باشیم. از دریای رشادت‌های ایشان قطره‌ای را اشاره کردیم. امیدوارم این ادای دین به‌خوبی انجام شده باشد. درباره ایده باید عنوان کنم تیم ما از ابوالفضل صفری، مرتضی اصفهانی، احمد معظمی و حسین تراب‌نژاد تشکیل می‌شود.

اصولا هر کاری که می‌کنیم اتاق فکری در فیلمنامه و ساختار و غیره داریم. همگی با هم چه در بخش تیتراژ، چه در بخش فیلمنامه، چه در بخش ساختار و انتخاب بازیگر و غیره مشورت داریم. این قسمت‌ها از این اتاق فکر بیرون می‌آید. تیتراژ اولیه کار مهیار سزاوار است که طرح اولیه را زد و در جلساتی که ما داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به چه صورت باشد.

نکته‌ای که در قسمت‌های اولیه پخش شد و ویژگی‌های مثبت را به حاشیه برد تیراندازی علیه خاوری بود که می‌دانید حاشیه درست کرد و مخالف زیادی داشت، یعنی گفتند این به‌ضرر دستگاه اطلاعات و امنیت ماست. دلیل ساخت و پخش این سکانس چه بود؟ خروجی آنچه نشان دادید درباره آنچه باید باشد و آرزوها بود یا راجع به آنچه هست را نمایش دادید؟

اصولا از این زاویه نگاه کنید که هشدار می‌دهیم. به همین راحتی نیست که حق ملت را بردارید و بروید و اتفاقی هم نیفتد. اواخر هم خبری خواندم که پلیس امنیت درگیر این شده که از کانادا خاوری را به ایران بازگردانند. این هشداری است که می‌گوید به‌ این راحتی نیست که بخورید و فرار کنید و فکر کنید خبری نمی‌شود. این اتفاقا احساس مسئولیت‌هاست.

یعنی اگر بخواهیم می‌توانیم خاوری را بزنیم؟

خیر، من در فیلم این را نشان دادم و دلم خنک شد. این صرفا به این علت بود که نشان دهیم به این راحتی نیست که بخورید و بردارید و ببرید. به‌نظرم بیشتر هشدار است.

بعد از خانه امن و با توجه به اینکه مخاطبان خوبی داشته و استقبال شده قرار است سراغ ساخت چهارمین بخش یا طراحی چهارگانه بروید؟

با آقای صفری یک صحبت‌هایی درباره سریالی می‌کنیم که به‌زودی رسانه‌ای می‌شود. ژانر ما تقریبا جاسوسی است. چون در حد صحبت است بعد از تصمیم‌گیری عنوان می‌کنیم که بتوانیم پیش برویم. این مساله قطعی نیست.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممم IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    15 1
    چه جالب ... یارو کارگردان در یه نمایش خیالی و تصنعی خاوری رو توی ویلاش ترور کرده .. بعد خیلی جدی احساس میکنه که واقعا از خاوری انتقام گرفته " به همین راحتی نیست که حق ملت را بردارید و بروید و اتفاقی هم نیفتد. " ... نهایت اتفاقش اینه که توی یه سریال نمایشی ترورش کردید ...
  • حسن IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    9 2
    آقای کارگردان...ترور در شرع اسلام حرام است... برای اینکه دلت خنک بشه برو جای دیگه و پرونده های فساد و رانت خوری رو به تصویر بکش و مساله را از مسئولین فاسد و آقازاده ها شروع کن... از اونا فیلم بساز ... متاسفانه...سوراخ دعا رو گم کردی!
  • علی هاشمی PL ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    16 3
    درودبه اقای معظمی گارگردان جوان وخوب کشورمون که بخوبی گوشه ایی ازرشادتهای سرداردلها حاج قاسم سلیمانی رانشان دادندوازجناب گارکردن وعوامل خوبش سپاسگزاریم وامیدوارم روزی فیلمی بسازددرباره انتقامش که سخت خواهدبوممنون
  • صادق JP ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    27 4
    دلت خنک شه مگر رسانه رسمی کشور ملک طلق شماست که دلت رو خنک می کنی توش ؟
  • کیر کر IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ب رای ترور خاوری از یک هنر پیشه خوب استفاده می کردید که واقعی به نظر بیاد