استان قزوین با چالش امکانات درمانی مواجه است

استاندار قزوین گفت: استان قزوین با چالش امکانات درمانی مواجه بوده و خیلی از بیمارستان‌های آن فرسوده است و باید اقدام عاجل برای رفع این مشکلات با توجه به همه گیری بیماری کرونا صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، گفت: علیرغم اینکه ما همه ظرفیت‌ها را برای مقابله با بیماری کرونا بسیج  کرده و سعی نموده‌ایم از همه نقاط درمانی استان به خوبی استفاده کنیم ولی در بحران کرونا متوجه بسیاری از مشکلات و کمبودهای خود شده‌ایم.
او گفت: هرچند این بحران با مدیریت عالی دانشگاه، استان و وزارت بهداشت مدیریت شده است اما انتظار داریم که از امروز یک برنامه جامع برای بخش درمان استان پیش بینی شود تا در آینده با چالش جدی مواجه نشویم.
جمالی پور افزود: ما نگران هستیم که بیمارستان‌های ما که کاملا فرسوده هستند در یک زلزله پنج ریشتری به هم بریزند و مشکل برای نظام درمان استان و کشور ایجاد شود.
استاندار قزوین ادامه داد: پروژه بیمارستان ۷۰۰تختخوابی استان همچنان معطل است و ضرورت دارد این بیمارستان به عنوان مهمترین مرکز درمانی استان که می‌تواند ضعف درمانی و بیمارستان‌های فرسوده استان را پوشش دهد، سریعتر اجرایی شود.
او اضافه کرد: از معاون وزیر کل بهداشت انتظار داریم که در این مساله به ما کمک کنند که روند اجرای آن سرعت بگیرد چون مصوبه سفر هیات دولت به استان است و مصوبات دولت نباید عقب بیفتد.
استاندار قزوین گفت: طرح الحاقیه بیمارستان شهید رجایی هم برای استان بسیار مهم است و اگر وزارت بهداشت این مساله را جدی پیگیری کند، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و هم نمایندگان استان در مجلس آماه هستند تا بیمارستان ۷۰۰تختخوابی و الحاقی بیمارستان شهید رجایی به سرعت اجرایی شود و به ظرفیت درمانی استان بپیوندد.
جمالی پور خاطر نشان کرد: امروز در استان قزوین یک عزم جدی برای مقابله با کرونا وجود دارد و هم مجموعه‌ها از سپاه، هلال احمر، صدا و سیما، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اطلاعاتی  و قضایی همه پای کار هستند و امیدواریم پایان این دوهفته آمار کرونا را کاهش دهیم.
این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران ستاد برای پیشگیری از کرونا، گفت: تمام تلاش‌های ما وقتی به ثمر می‌رسد که مردم عزیز همکاری کنند چون اگر ما شب و روز جلسه بگذاریم و برنامه ریزی کنیم ولی مردم همکاری نکنند، نمی‌توانیم به سرانجام مطلوب برسیم.
او افزود: کار ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که مورد اقبال مردم قرار گیرد و مردم همکاری جدی داشته باشند که در نهایت به سرعت می‌توانیم این ویروس را از سر راه برداریم و امر پیشگیری را به خوبی انجام دهیم.
جمالی پور گفت: امروز که فاز سوم مقابله با بیماری کرونا را چند روزی است شروع کرده‌ایم از مردم انتظار داریم ما را در این مسیر یاری کنند تا برای سلامتی خود آنها این طرح را به بهترین شکل انجام دهیم.
او بیان کرد: مردم در فاز سوم اجرای طرح مقابله با کرونا برابر گزارش‌های دریافتی بین ۹۵ تا ۹۸درصد با خدمتگزاران همکاری دارند و از آن دسته اصنافی که هنوز همکاری لازم را نداشته‌اند استدعا می‌کنیم برای سلامتی خود و همشهریان همکاری کنند.
این مقام مسئول گفت: به مردم وعده می‌دهیم که همه ظرفیت‌های استان در خدمت مقابله با کرونا است و انتظار داریم مردم ما را یاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم.
استاندار قزوین افزود: از دکتر حریرچی و وزارت بهداشت انتظار داریم، حال و روز دانشگاه علوم پزشکی استان که امروز کامل و جامع در خدمت درمان بیماری کرونا است و قشر پرستاران به ویژه پرستارانی که سال‌ها به صورت شرکتی هستند را درک کنند و با همت دولت و کمک وزارت بهداشت بتوانیم وضعیت آنها را تعیین تکلیف کنیم تا زحماتی که آنها در ۹ماه سال جاری کشیده‌اند با هدیه وزارت بهداشت جبران شود.
جمالی پور اضافه کرد: بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز با همت وزارت بهداشت به نتیجه رسید و از دکتر نمکی و نوبخت برای تامین منابع مالی آن تشکر می‌کنیم و هم اینک در مرحله تامین نیروی انسانی قرار دارد.
استاندار قزوین افزود: هم اینک ۱۷۰نفر از نیروی‌های مورد نیاز آن تامین شده و ۱۰نفر دیگر مانده است که امیدواریم با همت وزارت بهداشت انجام شود تا کمکی به بخش درمان آن منطقه باشد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =