همکاری بانک‎‌ها با اصناف آسیب‌دیده از قرنطیه کرونایی

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: بانک‌ها از اصنافی که مشمول محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا شده‌اند، حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با ویروس کرونا استان قزوین  گفت: براساس مصوبه چهل و ششم ستاد ملی کرونا، اصنافی که به واسطه طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.
او ادامه داد: بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی افراد که موعد پرداخت آن آذرماه سال۹۹ باشد اگر وفق مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا ۱ اسفند سال۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دایمی که بازپرداخت آن آذرماه سال۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل و استمهال موارد مشمول این بند از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی است.
به گفته حبیبی، اشخاص مشمول این موارد استمهالی در بازه زمانی آذرماه سال۹۹ مشمول محدودیت و ممنوعیت بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.
او بیان کرد: چنانچه سررسید چک‌های صادر شده اشخاص مشمول این بند در دوره زمانی آذرماه سال۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت گردد، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵مکرر الحاقی به قانون چک نیست.
سخنگوی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین افزود: مهلت پرداخت قبوض مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی اول آذر تا اول اسفند سال جاری باشد به مدت ۲ماه امهال می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =