شانس مجدد ۵هزار قزوینی برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به رد درخواست ۵۰۴۰نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان بنا شده که دوباره سامانه جامع اقدام ملی مسکن را باز کنیم تا این افراد بتوانند در این طرح ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان که در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به اینکه ۵۰۴۰نفر به دلیل رد خواست که از گردونه مسکن ملی در استان خارج شدند، بنا شده که با اجازه وزارت‌خانه راه و شهرسازی دوباره سامانه جامع اقدام ملی مسکن را باز کنند تا این افراد بتوانند در این طرح ثبت نام کرده و از شانس مجدد برای کسب مسکن ملی برخوردار شوند.
او با بیان اینکه در این زمینه باید با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته باشیم، بیان کرد: البته برخی از افراد هم از این طرح جامانده‌اند که باید این شانس برای خانه‌دار شدن را به آنها هم بدهیم. ضمن اینکه باید از ظرفیت طرح ملی مسکن نهایت استفاده را ببریم؛ البته مشروط و منوط به اینکه برای صاحب‌خانه شدن افراد واجد شرایط برنامه‌ریزی کنیم و بعد ثبت نام جدید را شروع کنیم.
فرخزاد با ذکر اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نمی‌توانیم یک نسخه کلی برای کل استان بپیچیم، ادامه داد: شرایط و متقضیات هر کدام از شهرهای ما در این حوزه متفاوت است. بنابراین از معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم که این اختیارات را به ما بدهند تا سرریز جمعیتی سایر شهرهای استان را به شهرک مهرگان نیاوریم.
او در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع مراحل اداری اجرای پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان تصریح کرد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان یکی از ۲دستگاه اصلی مجری طرح ملی مسکن در استان قزوین باید تا هفته بعد پیمانکارهای اجرای پروژه را به ما معرفی کنند تا مشخصات این پیمانکاران در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت شود و بتوانیم اعتبار لازم را برای آنها واریز کنیم.
معاون عمرانی استاندار قزوین فرخزاد بیان کرد: همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هم باید عوامل اجرایی طرح ملی مسکن را آموزش دهد و در این چند روز آینده ارتباط نزدیکی را با پیمانکاران برقرار کند تا آن عقب‌ماندگی که در بررسی و پالایش افراد متقاضی داریم، جبران شود و ثبت مشخصات پیمانکاران در سامانه را سریع‌تر بتوانیم انجام دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =