در پرسپولیس چه خبر است؟

پرسپولیس با بحران های مالی و مدیریتی ریز و درشتی مواجه است.

زاوش محمدی:روز گذشته بود که خبر رسید پرسپولیسی ها نه تنها در ماجرا پرونده آنتونی استوکس برنده نشده اند،بلکه باید رقمی در حدود 50 هزار دلار  هم به عنوان جریمه به این بازیکن پرداخت کنند! خبری عجیب که اگر صحت داشته باشد برگ ننگین دیگری در تاریخ به عملکرد مدیران این تیم می چسباند تا نشان دهد که چطور با بی کفایتی محض کاری کردند تا در این شرایط بد اقتصادی 50 هزار دلار دیگر از بیت المال،خرج ندانم کاری،کل کل های بچه گانه و لجبازی های دردسرساز شود.

انصاری فرد قرارداد بست بعد از آن چه شد؟

قرارداد استوکس در زمان مدیرعاملی انصاری فرد در پرسپولیس امضا شده است و شکی هم در آن وجود ندارد.اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که پس از رفتن انصاری فرد چرا مدیران باشگاه هیچ اقدامی انجام ندادند تا امروز باشگاه جریمه ای به این سنگینی را متحمل نشود؟

انصاری فرد که ظاهرا خیلی هم از آوردن استوکس به پرسپولیس ذوق زده شده بود در آن مقطع  حتی در پخش زنده برنامه تلویزیونی هم با برقراری یک تماس تلفنی، پز آمدن استوکس به پرسپولیس را می داد.

استوکس شکایت کرد،دلیل خاصی وجود داشت که پرسپولیس شکایت نکرد؟

ظاهرا در همان زمانی که استوکس خوشگذرانی در امارات را به حضور در تمرینات پرسپولیس ترجیح می داد و کرونا را دلیل عدم بازگشتش به ایران عنوان کرده بود در تدارکات شکایت از پرسپولیسی ها بوده است!

ماجرا ساده است.هر بازیکنی که با باشگاهی قرارداد دارد،اگر زیر بار قراردادش نرود،باشگاه مربوطه می تواند موارد را به اطلاع فیفا برساند تا این مرجع رسمی فوتبال درباره آن تصمیم بگیرد.سوالی که مطرح می شود این است که چرا استوکس به فیفا شکایت کرده و رای هم گرفته است اما پرسپولیسی ها هیچ شکایتی نکرده اند؟حالا ما فرض را بر این می گذاریم که خبر جریمه 50 هزار دلاری شایعه است اما اگر واقعیت داشت چطور؟

پربیننده های سرویس ورزشی

رازی که بیرانوند درباره استقلال و پرسپولیس لو داد

تنها بازیکن ایرانی که مارادونا را شکست داد!/عکس

عکس تیمی خاص مدافعی که از پرسپولیس به استقلال رفت/عکس

این در حالی است که محمدحسن انصاری فرد در آن مقطع می گفت:« ما در حال آماده کردن یک طرح حقوقی هستیم تا موضوع استوکس را از طریق قانونی پیگیری کنیم.بازگشت استوکس به پرسپولیس منتفی و اقدامات ما در جهت شکایت، فسخ قرارداد و پایان همکاری با او است.استوکس در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس ملحق شده بود. او در حال حاضر در انگلیس است و به دلیل شکایت همسر خود باید در دادگاه حاضر شود.»

انصاری فرد پس از این صحبت ها هم روی نکته پس گرفتن پول از استوکس تاکید کرد:«  استوکس فعلاً نیامده است، ولی ما قرارداد را با او طوری تنظیم کردیم که بابت هر جلسه غیبت در تمرین سه هزار دلار و برای نیامدن به هر مسابقه ۵۰ هزار دلار جریمه و کل مبلغ قرارداد از او پس گرفته می‌شود. ما هیچ ضرر مالی نخواهیم کرد. استوکس بحث کرونا را بهانه کرده است و ما به مدیربرنامه‌اش ای‌میل داده‌ایم و این موارد را به او گفته‌ایم.»

کوتاهی در ماجرای شجاع خلیل زاده

اصلا مشخص نیست که مسئولان تیم حقوقی در باشگاه پرسپولیس چه کار می کنند؟شاید هم به قول یحیی اصلا این باشگاه یک تیم حقوقی ندارد تا از منافع آنها دفاع کند.شجاع خلیل زاده یکی از بازیکنانی بود که خیلی راحت قراردادش را فسخ کرد.طبق گفته های خودش او 10 روز به پرسپولیسی ها مهلت داده بود تا طلبش را پرداخت کنند.اگر این اتفاق می افتاد دیگر بنند 400 هزاردلاری که در قرارداد شجاع(برای فسخ) وجود داشت بی اثر نمی شد اما طلب شجاع پرداخت نشد تا خیلی راحت یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس از جمع سرخپوشان جدا شود.

ماجرای 7 درصد مهدی ترابی

از چند روز قبل از جدایی مهدی ترابی هشدارهای لازم را فرستاد که اگر 90 درصد از قراردادی که دارد را پرداخت نکنند او هم قراردادش را فسخ خواهد کرد و پرسپولیسی بعدا گله ای بابت 35 درصد حق لژیونر شدن را نداشته باشند.

حتی چند بار نماینده ترابی راهی باشگاه شده بود تا مذاکرات مثبت را انجام بدهد.ظاهرا پرسپولیسی ها 83 درصد از مبلغ قرارداد ترابی را پرداخت کرده بودند و اگر 7 درصد دیگر می پرداختند ترابی نمی توانست قرارداد خودش را فسخ و آن 35 درصد حق ترانسفر شدن را هم پرداخت نکند اما هیچ کدام از این اتفاق ها نیفتاد تا هم ترابی از پرسپولیس برود و هم شجاع خلیل زاده،به همین راحتی.

به فکر بحران های پیش‌رو باشید

سمیعی در بدو ورودش به باشگاه قول داد که دست دلالان را از پرسپولیس کوتاه می کند.از باشگاه خبر می رسد که او و تیمش در تلاش هستند تا قبل از فینال آسیا بخشی از مطالبات بازیکان را پرداخت کنند تا تیم با آرامش به فینال آسیا برود.در هر صورت بحران های پیش رو مثل پرونده کالدرون در پیش است و باشگاه برای اینکه محرومیت جدیدی را تجربه نکند باید چاره ای بیاندیشد.پرسپولیس و هوادارانش زخم های زیادی از نارکارآمدی های خورده اند روی قلب شان پنجه ای کشیده اند که تا ابد به یادگار خواهد ماند.

چرا پول بازیکنان را نمی دهیم؟

خیلی ها معتقدند که مشکلات عمده ای که باشگاه های ایرانی با بازیکنان خارجی دارند، به ضعف های حقوقی و قراردادهای ضعیف برمی گردد. اما یک نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که اگر دستمزد این بازیکنان سر وقت و مطابق حقی که برایشان تعریف شده پرداخت شود، بسیاری از مشکلات حقوقی پیش نخواهد آمد. چرا که اولین بهانه بازیکنان خارجی برای فسخ قرارداد و کشیدن کار به محاکم بین المللی، عدم پرداخت دستمزدشان است.

اتفاقی که با تامین و مدیریت منابع مالی به راحتی اتفاق می افتد و از خسارت هایی سنگین جلوگیری می کند.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فراز IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    اطلاعات عالی بود واقعاً ممنون با توجه به مطالبی که گفته شد، به نظر میرسه ممکن یک بازیکن وقتی پیشنهاد خارجی داره، ترجیح بده یک مقدار پول زیرمیزی بده که باهاش تصفیه کامل نشه. در واقع یک پولی بده که پولش و کامل ندن. (البته با کمی تاخیر و شکایت پولش و خواهد گرفت) اینطوری به خاطر ندادن پول ترنسفر صدها هزار دلار بیشتر گیرش میاد... اگر اینطور باشه واقعاً مایع تاسف و همون بهتر دیگه فوتبال دنبال نکنیم تا اهمیتش کم بشه و دیگه اینقدر پول در این زمینه دور ریخته نشه. در مورد شکایتهای خارجی هم که دیگه معلوم، نمیتونیم بگیم بعد از این همه قرارداد بستن با خارجی ها هنوز تجربه ندارن و اشتباهی و از روی کم تجربگی قرارداد اشتباه میبندن. فکر میکنم همون موقع قرارداد بستن میگن اینقدر بگیر، بیا دوماه اینجا بعد ما پولت و نمیدیم شکایت کن برو با یک تیم دیگه قرار داد ببند.... حالا نصف نصف یا هرچی...
  • حسین IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    4 6
    خبر آنلاین عزیز بهتر بود تیتر می زدید در فوتبال ایران چه خبر است.از این دست شاهکار کم نیست بدهی استراماچونی ویلموتس وووو جالبه تو هیچ پرونده ای کلا چه پرسپولیس چه استقلال چه تراکتورسازی چه تیم ملی همه جا محکوم میشویم
  • jjjjn IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    به ما چه