کاهش ۳۲ درصدی جانباختگان عابران پیاده در بزرگراه ها نسبت به سال گذشته

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:در ۶ ماهه امسال ۱۰۴ نفر از عابران در سوانح ترافیکی و تصادفات جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مصطفی زینی وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آخرین جزئیات جانباختگان عابران پیاده در بزرگراه ها،اظهار کرد:در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰۴ نفر از عابران در سوانح جاده ای و تصادفات جان خود را از دست دادند؛ با توجه به اینکه به نظر ما جانباختن یک نفر نیز زیاد است، ولی در مقایسه با مدت مشابه ۳۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل  فوتی داشتیم.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود:  بررسی‌های ما نشان می دهد  ۶۶ درصد  از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر به خطای انسانی مربوط می‌شود، عدم توجه به جلو توسط رانندگان نیز از دلایل تصادفات به شمار می رود،عابران پیاده باید از محل‌های مجاز برای عبور از عرض خیابان عبور کنند.

سرهنگ زینی وند  یادآور شد: شهر تهران یک معبر پر ترافیک است و رانندگان به ترافیک عادت کردند و به طور معمولی با خلوت شدن معبرها، ما شاهد افزایش سرعت رانندگان می‌شویم که سرعت بالا یک تهدید برای افزایش تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی است. توصیه ما رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است که ضمانت ایمنی رانندگان وعابران  به شمار می رود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =