زهرا استادزاده بر اثر کرونا درگذشت

زهرا استادزاده، عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی در پی درگذشت زهرا استادزاده، عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

 در این پیام آمده است:

«باد خزان کرونا بار دیگر بر بوستان زبان و ادب فارسی وزید و گل دیگری را از شاخسار زندگی چید. خانم دکتر زهرا استادزاده، بانوی دغدغه‌مندی بود که هیچ‌گاه خستگی نمی‌شناخت و همواره در جوش و خروش خدمت به گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان بود. خداوند روح او را غریق رحمت خویش کند. این ضایعه دردناک را به عموم استادان ایرانی و خارجی زبان و ادبیات فارسی و خانواده محترم ایشان و معاونت بین‌الملل وزارت «عتف» تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای بازماندگان ایشان صبر و تندرستی خواهانیم. روحش شاد باد.»

زهرا استادزاده، عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی و فوق‌لیسانس آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌­زبانان خود را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده بود. همچنین مقالات متعددی در موضوع کرسی‌­های زبان و ادبیات فارسی و نیز زبان و ادبیات فارسی کلاسیک و معاصر و زبان‌شناسی نگاشت و در همایش­‌های متعدد داخلی و خارجی مشارکت داشت. او سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان پژوهشگر شاخص کشوری از سوی دبیرخانه ستاد هفته پژوهش انتخاب شد.

از جمله دیگر فعالیت‌های استادزاده می‌توان به همکاری در برنامه‌ریزی و اقدام‌های مربوط به گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، همکاری در برنامه­‌ریزی و تهیه طرح‌های لازم و اقدام‌های مربوط به تأسیس و تقویت کرسی‌ها و مراکز زبان فارسی ـ ایران‌شناسی و مطالعات ایرانی در خارج از کشور، همکاری و اقدام در مورد مصوبات ستاد شورای گسترش زبان فارسی، همکاری در تهیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز ستاد گسترش زبان فارسی و ... اشاره کرد. 

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    22 1
    خدا رحمتش کند و روحش شاد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    6 0
    گلچین روزگارعجب خوش سلیقه است میچیندآنگلی که به عالم نمونه است روحششاد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    5 0
    کرونا میتازد،چه بد،خدا رحمتش کنه