ترامپ اعضای کمیته مشورتی پنتاگون را اخراج کرد/کیسینجر هم کنار گذاشته شد

فارس نوشت: سه مقام پنتاگون گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چندین نفر از اعضای بلندپایه «شورای سیاست دفاعی» را برکنار کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با گزارش این خبر افزود این اقدام در ادامه پاکسازی‌ وزارت دفاع آمریکا از کارشناسان سیاست خارجی و شخصیت‌های امنیتی صورت گرفته است.

شورای سیاست دفاعی یک گروه مشورتی خارج از پنتاگون است که اعضای ارشد آن را مقام‌های باسابقه در زمینه‌های سیاست خارجی و مسائل امنیتی تشکیل می‌دهد. اعضای این شورا به وزیر دفاع و معاون وزیر دفاع آمریکا مشورت می‌دهند.

سی‌ان‌ان نوشته از جمله اعضایی که دولت ترامپ ناگهان آنها را از این شورا برکنار کرده «مادلین آلبرایت» و «هنری کیسینجر»، وزیران خارجه اسبق آمریکا بوده‌اند.

ترامپ چند هفته پیش ترامپ «مارک اسپر» را از سمت وزیر دفاع آمریکا اخراج و «کریس میلر» را به جای او منصوب کرد. برخی گزارش‌ها حاکی است اقدام ترامپ با قصد او برای خارج کردن نظامیان آمریکا از منطقه غرب آسیا مرتبط است.

از جمله دلایلی که این گمانه‌زنی را تقویت کرده این است که کریس میلر فردی را به عنوان مشاورش انتخاب کرده که اظهارات علنی زیادی درباره لزوم خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی مطرح کرده است.

ترامپ چندین بار تا به حال به مشاورانش گفته خواستار خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا قبل از کریسمس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =