واکنش پوراندخت مهیمن به درگذشت پرویز پورحسینی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هنرمندانی که با پرویز پورحسینی سابقه همکاری داشتند از ویژگی‌های این بازیگر گفتند.

پوراندخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون درباره پرویز پورحسینی گفت: او نازنین و حرفه ای بود. در آخرین سریالی که بازی کرد یعنی «بیگانه‌ای با من است» با هم بودیم و چند روز دیگر پخش می‌شود، نمی‌دانم واقعا چه بگویم خیلی ناراحتم.

این بازیگر ادامه داد: پرویز پورحسینی به جز همبازی بودن در فیلم و سریال، همکار اداری من در اداره تئاتر هم بود.

همواره حضور پرویز پورحسینی آرامش بخش صحنه بود

بهروز مفید تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره آخرین حضور پورحسینی در سریال بیگانه‌ای با من است، گفت: مرحوم پرویز پورحسینی در فاز اول سریال بیگانه‌ای با من است نقش محوری داشتند و نقش پدر خانواده را بازی کردند. به امید خدا سریال از ۱۵ آذر ماه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: این سریال چندمین همکاری مرحوم پورحسینی با من بود، همواره حضور ایشان آرامش بخش صحنه بود. وی با دقت نظری که داشت به گروه کمک می‌کرد. این از ویژگی‌های ایشان بود به نظرم باید بازیگران جوان ما این نقاط قوت را به خاطر بسپارند و سرلوحه باشد.

این تهیه کننده عنوان کرد: نکته دوم که برای من به طور شخصی جالب بود، ایشان دغدغه مادرشان را داشتند. تنها چیزی که در صحنه باعث نگرانی آقای پورحسینی می‌شد بحث مادرشان بود که در این سن وظیفه فرزندی را به جا می‌آورند.

مفید عنوان کرد: به هرحال فقدان ایشان برای همه ما یک ضایعه است، بازیگر توانایی بودند و کار را می‌شناختند. ان‌شاءالله که خداوند قرین رحمت بفرمایید و مورد عنایت حضرت حق قرار بگیرند.

کارهایشان برای مخاطب باور پذیر بود

حسن وارسته نویسنده درباره همکاری با مرحوم پورحسینی در سریال بچه مهندس گفت: سرمایه‌های هنر و بازیگری کشور به خاطر این ویروس منحوس از بین می‌روند. این هفته داغدار چند هنرمند بزرگ بودیم.

وی ادامه داد: استاد پرویز پور حسینی بسیار هنرمند خوبی بودند و من از سالیان دور ایشان را می‌شناختم و چندین نمایش از ایشان روی صحنه دیدم. یک آدم ریشه دار در تئاتر بودند، که کارهای بزرگی انجام دادند.

نویسنده پایتخت عنوان کرد: بازیگر تحلیل گری بودند و به همین راحتی به سمت بازی نمی‌رفت تا نقش برایش آنالیز نمی‌شد حضور در کار ضرورتی برایش نداشت.

نویسنده سریال بچه مهندس درباره همکاری با مرحوم پورحسینی گفت: آقای پورحسینی و خانم ثریا قاسمی به راحتی سکانس‌ها را بازی نمی‌کردند، من به یاد دارم در بچه مهندس ۲ چندین بار من را صدا کردند و توضیحاتی درباره فیلمنامه دادند، به دلیل تجربه فراوانی که داشتند کتاب معرفت بودند. خیلی از ایشان آموختم.

وی ادامه داد: حتی در سکانس‌هایی می‌گفتند که من سکوت کنم بهتر است، اما بازیگرانی سراغ دارم که می‌گویند چرا ما در صحنه هستیم حرف نمی‌زنیم!

وارسته افزود:از بازیگرانی نبود که فقط بازی کند بلکه تک تک جملات فیلمنامه برای ایشان مهم بود. من برخی از بازیگران را می‌شناسم که همزمان در چند کار حضور دارند، اما استاد پورحسینی از نسل فهیم بازیگری بودند، کارهایشان برای مخاطب باور پذیر بود و همین خاطر دوست داشتنی بودند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی روانشناسی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    وقتی که خبر فوت آقای پرویز پورحسینی را شنیدم خیلی ناراحت شدم خداوند ایشان را رحمت کند