دستور مهم روحانی درباره واکسن کرونا

رئیس جمهور گفت: برخورد قاطع با متخلفین کرونایی از اصولی است که تا پایان بیماری باید ادامه دهیم و این ربطی به ۱۵ روز ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نسبت به تجهیزات و دارو و آنچه مورد نیاز است، هم در داخل و هم در خارج تلاش می‌شود. برای واکسن هم سفارش لازم به کشورهای خارجی داده شده و هم در داخل تلاش می‌شود. اخیراً آقای نمکی در یک موردی با قید فوریت نوشته بودند و من به بانک مرکزی دستور دادم که هر مقدار ارزی که مورد نیاز وزارت بهداشت است را از هرکجا و هر کشوری تأمین کند زیرا این مساله برای ما حائز اهمیت است که اگر واکسنی به موقع در یک کشوری تهیه شد، ما بتوانیم سریع تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید؛

 وعده قاطعانه روحانی: پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را می‌دهیم

روحانی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با متخلفین از اصولی است که تا پایان بیماری باید ادامه دهیم و این ربطی به ۱۵ روز ندارد. همانطور که در مصوبات آمده و جریمه و غیر جریمه است را باید اعمال کنیم. امروز مصوبه‌ای دیگری داشتیم برای خدمت دادن به افرادی که کارت همراهشان نیست و شماره شناسه ملی شأن برای ما مشخص نیست، بنابراین در هفته‌های اخیر با جدیت بیشتری از سوی نیروی انتظامی، بسیج و سایر ضابطین و اتحادیه‌ها و آنهایی که حق نظارت دارند و تعزیرات، همه فعال شدند و این فعالیت همچنان ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته دولت نسبت به گروه‌های آسیب‌پذیر در حد توان خودش از طریق تسهیلات و ارقامی که بلاعوض در اختیار مردم گذاشته می‌شود، کمک کرده و خواهد کرد. همچنین به گروه‌های آسیب پذیر از لحاظ بهداشتی کمک خواهد شد.

رئیس‌جمهور گفت: در مطالعات این چنین به ما گفته می‌شود که در کشورهایی که شرایطشان بهتر است، ناشی از انضباط خوب مردم برای اجرای پروتکل‌ها، پایش گسترده‌ای که در آن کشورها انجام می‌گیرد و تست‌های بسیار وسیع و محدودیت بسیار شدید و برخورد شدید با افراد متخلف است. تجربیاتی هم آنها در سال‌های گذشته داشتند که این تجربیات هم مؤثر بوده است تا بهتر بتوانند از خودشان مراقبت کنند اما در عین حال راهی جز این ندارد که پروتکل‌ها را اجرا کنیم و مراقبت را بالا ببریم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460523

برچسب‌ها