آیا استفاده از تشک خوشخواب برای سلامتی مفید است؟

اگر به انتخاب و خرید تشک خوشخواب بر مبنای اصول سلامتی فکر می‌کنید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

برای خوابیدن نیاز به بستری است که راحتی و سلامتی‌ حین خواب را حفظ کند. انتخاب چنین موردی مستلزم بررسی دقیق و همه‌ جانبه‌ است.

تشک به‌عنوان بزرگ‌ترین و موثرترین بخش بستر قسمت بزرگی از این نقش را ایفا می‌کند. ساعات طولانی و مستمر خواب و استراحت تاثیرات مهمی بر روند حیاتی سیستم‌های حیاتی بدن دارد. پس اگر سلامتی برای‌مان مهم است باید در انتخاب تشک خود دقیق و حساب شده عمل کنیم.

در این مطلب به بررسی مشخصات تشک خوشخواب به عنوان نمونه‌ای از محصولات کالای خواب مدرن و امروزی پرداخته و می‌پرسیم آیا چنین کالایی می‌تواند ضامن سلامتی افراد حین خواب باشد؟ ما را همراهی کنید.

آیا کاربرد تشک خوشخواب بر سلامتی موثر است؟

امروزه بسیاری از مردم با مشکلات کوچک و بزرگ در مفاصل و استخوان‌های خود مواجهند. کمتر کسی را می‌بینیم که از درد و تنش در قسمتی از عضلات و مفاصل خود شکوه نداشته باشد.

عوامل زیادی از جمله شیوه زندگی و میزان و نحوه خواب شبانه در شکل‌گیری این مشکلات موثرند.

جنس، ساختار و درجه نرمی و سفتی تشک نیز به‌عنوان بزرگترین بخش زیرانداز بستر در فرم‌گیری آناتومی اندام‌ها حین خواب بسیار موثر است.

کاربرد خوشخواب، علاج واقعه قبل از وقوع...

از کاربرد بسترهای سنتی مدت‌ها گذشته است. گرچه نمونه‌های قدیمی این محصولات را کماکان می‌توان در گوشه و کنار پیدا کرد اما استقبال عمومی مردم از محصولات کالای خواب مدرن نمای کلی اتاق خواب‌های امروزی را به‌کلی تغییر داده است.

علیرغم دسته‌بندی کلی تشک‌ها به طبی و معمولی هر محصول خوشخواب لزوما عوامل مدیکالی را شامل می‌شود. بدیهی است منظور انواع باکیفیت و اوریجینال تشک خوشخواب بوده و نمونه‌های تقلبی را نباید در این مجموعه جای داد.

کاربرد این محصولات راهی عملی برای پیشگیری از مشکلات ناحیه کمر و ستون مهره است.

چه عواملی این مشخصات را در محصولات فوق شکل می‌دهد؟

تشک سفت یا نرم؟ انتخاب شما کدام است؟

از بحث‌های رایج در کاربرد تشک‌ خوشخواب موضوع نرمی یا سفتی است که معمولا در بحث راحتی تشک مطرح می‌شود ولی ارتباط آن با سلامتی نیز ثابت شده است. درجه‌بندی دانسیته اسفنج مصرفی در این محصولات بر همین اساس شکل گرفته است.

عموم مردم این موضوع را به عادت یا سلیقه شخصی نسبت می‌دهند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد؛

سالم‌ترین بستر لزوما راحت‌ترین آن نیست!

متخصصین علم ارتوپدی از تاثیر درجه سفتی تشک بر فرم‌گیری اندام‌ها و سلامتی ستون مهره به‌راحتی چشم‌پوشی نمی‌کنند. تجویز آنها با توجه به شرایط جسمی افراد و دردهای ناحیه کمر صورت می‌گیرد.

تشک فول طبی کاربردهای آن

تشک فول طبی از نمونه محصولات خوشخواب است که در سال‌های اخیر با اقبال عمومی از طرف مردم و مجامع پزشکی روبرو شده‌ و توانسته در زمینه سلامتی کاربران مثمر ثمر واقع شود.

این نوع تشک دارای اسکلت و بدنه تماما اسفنجی و اغلب یکپارچه است. هر چند در برخی نمونه‌ها وجود پد اضافه عملا تشک را به محصولی شامل دو بخش ارتقا داده است.

اسفنج مصرفی در این نوع تشک خوشخواب با محصولات کلاسیک حاوی ابر ساده تفاوت کلی دارد. چنین ماده‌ای ترکیب مشخصی از فوم با درجه فشردگی یا دانسیته مشخص است که برای استفاده در محصولات مدیکال تهیه می‌شود. برش مخصوص CNC به‌کار رفته در آن نیز با افزایش دقت محصولات مدیکال تولید می‌کند.

انواع کاملا فشرده این اسفنج که به پلی‌یورتان معروفند نقش محافظ و نگهدارنده را ایفا می‌کنند. این مواد در برابر ضربه، صدا و نفوذ مواد مضر نفوذناپذیر هستند.

محصولات فنردار تشک خوشخواب و عملکرد آنها در حفظ سلامتی

مدل‌های مختلف تشک حاوی فنر در انواع بونل یا فنر متصل و پاکتی یا فنر منفصل نیز موجود است. این نمونه‌ها با دارا بودن فنرهای محکم و سطوح جداکننده قوی از بروز آسیب‌های حین خواب در کمر و ستون مهره ممانعت می‌کنند. فنرهای منفصل (Pocket Sparing) که با پاکت‌های پلی‌یورتان از هم جدا شده‌اند از انتقال موج حرکت و لرزش در بدن پیشگیری می‌کنند. این سکون و آرامش باعث پیشگیری از اختلالات خواب می‌شود که به حفظ سلامت عصبی و روحی حین خواب کمک بزرگی می‌کند. به همین دلیل نیز طرفداران زیادی خصوصا بین زوج‌ها داشته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

خوشخواب و سلامتی ستون مهره

ساختار ستون مهره انسان اصولا با قرارگرفتن در حالت عمود و ایستاده چندان مناسبتی ندارد. اما انسان در حین تکامل ناگزیر به موجودی دوپا و ایستا تبدیل شده است.

امروزه و با وضعیت فعلی شهرنشینی و عدم تحرک کافی عضلات کمر ضعیف شده‌ و از استقامت آنها کاسته شده است. بنابراین نقش محافظتی آنها در برابر مشکلات کمر نیز کم شده و تحمل فشارهای ناشی از وزن و ضربات اتفاقی مستقیما به ستون مهره واگذار شده است.

ستون مهره شبیه به حرف S انگلیسی طراحی شده است. هنگام خواب فضای خالی زیر قوس متحمل فشار زیادی شده و عملا فشار بخشی از وزن را تحمل می‌کند.

در تشک‌ خوشخواب به‌دلیل وجود اسفنج‌های تخصصی این فشار به حداقل می‌رسد.

انواع تشک هوشمند از این نظر بسیار مفیدتر بوده و کمک شایانی به کاهش فشار و حفظ سلامتی کاربران می‌نمایند. در این محصولات فوم شکل‌پذیر که به اسفنج حافظه‌دار (Memory Foam) شهرت دارد ضمن تطبیق با فرم بدن فضاهای خالی را پر می‌کند. با این کار حمایت خوبی از مهره‌ها شکل گرفته و از آسیب و دفرمه شدن مصون می‌شوند.

همچنین اگر به دنبال یک بالش طبی ایده آل برای خود یا اطرافیانتان هستید می توانید نگاهی به سایت گرم و نرم انداخته و از جدیدترین محصولات بالش طبی ما دیدن فرمائید.

محصولات خوشخواب و مصونیت در برابر آلرژی

از جمله مشکلات موجود در بستر وجود حساسیت و تشدید آن در هنگام خواب است. موردی که به عنوان یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب محسوب شده و دامنگیر بسیاری از مردم است. تنگی نفس، سرفه‌های شبانه و خارش پوستی از نشانه‌های مهم این اختلالات محسوب می‌شوند.

کاربرد مواد اولیه که بتوانند در مقابل نفوذ این عوامل استقامت کنند یکی از اصول تهیه خوشخواب با مزایای طبی است. برای دستیابی به این مزایا از الیاف طبیعی با خواص ویژه در ساخت محصولات کالای خواب استفاده می‌شود. پنبه و بامبو دو گیاه مفید در این زمینه هستند که با داشتن الیاف مقاوم ضمن خنکی و تنفس سلولی بالا جزو مواد آنتی‌آلرژن نیز محسوب می‌شوند.

نقش خوشخواب در کنترل بهداشت و دمای بستر

گرما و سرمای زیاد از جمله مواردی به‌شمار می‌روند که علاوه بر اختلالات خواب سلامتی فرد را نیز دچار چالش می‌کنند.

سرما می‌تواند عضلات را دچار گرفتگی کرده و تحرک کافی را از مفاصل بگیرد. خوابیدن در بستری سرد علاوه بر احتمال سرماخوردگی شانس خواب رفتن ماهیچه‌ها و خطر سقوط در هنگام برخاستن از خواب را نیز افزایش می‌دهد.

گرما نیز باعث سردرد و تعریق شده و خواب را مختل می‌کند. هم‌چنین رطوبت ناشی از آن در بستر باعث بوی بد و رشد کپک و قارچ شده و محیط را آلوده می‌کند.

در ساخت تشک خوشخواب مدرن به این موارد توجه شده و کاربرد لایه‌های اسفنج با تراکم متفاوت امکان عبور هوا در بدنه و سطح تشک را فراهم می‌آورد. هم‌چنین کاربرد کپسول‌های تنفسی و عایق حرارتی به‌شکل نوار ریباند در این‌ محصولات قابلیت تنظیم دما و رطوبت را بالا برده است.

کاربرد تشک خوشخواب و بیماری‌های زمینه‌ای

یکی از سوالات متداول بین مردم پرسش درباره تاثیر نوع تشک در پیشگیری و رفع مشکلات جسمی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای می‌باشد.

اما آیا تاثیر خوابیدن تشک خوشخواب در رفع این مشکلات به‌حد لازم هست؟

واقعیت این است که سطح مناسب با درجه سفتی حساب شده و نیز الیافی با خواص انعطاف‌پذیری و تنظیم دما به‌طور چشمگیری بر تسهیل عملکرد سیستم‌های بدن موثر است. گردش خون و تنفس به‌منزله دو مورد از اعمال حیاتی مهم در بدن تا حد زیادی به خواب سالم و شرایط آن وابسته‌اند.

بستر نامناسب زمینه‌ساز اختلال در گردش خون و سیستم تنفسی شده، متعاقبا نوسانات مضر را در بدن پدید می‌آورد. نارسایی در گردش خون مشکلات جسمی و بیماری‌های مختلف از جمله عوارض بیماری مزمن دیابت را تشدید می‌کند.

سخن پایانی...

آنچه از مجموع این موارد برداشت می‌شود تاثیر کاربرد تشک خوشخواب در حفظ سلامتی و مکانیسم اجرای آن  است. تغییر روال زندگی در چند دهه اخیر مردم را به سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی سلامتی گرایش داده است. تا جایی که صرف هزینه برای خرید ملزومات مدرن جهت کالای خواب به امری روتین در اجتماع بدل گشته است.

مزایایی نظیر حفظ بهداشت، کنترل دمای بستر، خواص آنتی‌آلرژیک و آنتی‌باکتریال از عمده‌ترین محاسن کاربرد تشک خوشخواب محسوب می‌شود. نرمی و لطافت این محصولات و محافظت آنها از پوست و سیستم تنفسی نیز بر مزایای فوق افزوده می‌گردد.

معرفی کالا

تشک رویا بونل ۴ از نمونه خوشخواب‌های فنر متصل تولید شرکت رویا است که با داشتن ساختار قوی، فنرهای یکپارچه و فریم تقویتی در کناره‌ها تحمل وزن‌های بالا را بدون دفرمه شدن دارد.

چندین لایه‌ اسفنج با دانسیته متفاوت فاصله سختی فنرها تا نرمی سطح تشک را پر و از بی‌ثباتی و لرزش پیشگیری می‌کند.

پارچه ارتجاعی رویه به شکل ۳ لایه، گردبافت و نقش‌دوزی شده با دوام بالا و لطافت کم‌نظیر بر کیفیت محصول افزوده و خواص آنتی‌باکتریال و ضدحساسیت آن نیز طرفداران بیشتری را جلب نموده است.

وجود فنرهای محکم و متصل بونل این محصول را دارای دوام بالا و طول عمر مفید زیادی نموده است. همین موضوع توجیه اقتصادی خرید این محصول را نیز رقم زده است.

تشک طبی مایا مدیکال نمونه‌ای از محصولات فول طبی و بدون فنر از شرکت داتیس است که فاقد فنر بوده و از اسفنج متراکم با درجه سفتی بالا تهیه می‌شود. هسته مرکزی تشک نیز از فوم متراکم تهیه شده و دارای درجه سفتی کاملا بالاست و به‌عنوان محصولی مدیکال برای رفع درد کمر و مشکلات ستون مهره به‌کار می‌رود.

کیفیت بالای خواب و حفظ سلامتی به‌طور همزمان در این محصول شرکت داتیس مهیا شده است. به‌دلیل کاربرد الیاف ابریشم در رویه و خواص منحصر به‌فرد این الیاف طبیعی نرمی و لطافت بی‌نظیری را با خواب بر تشک طبی مایا مدیکال تجربه خواهید کرد.

این دو محصول و سایر موارد سفارش داده شده توسط شرکت گرم و نرم حمایت شده و با گارانتی صحت و سلامت کالا به‌دست شما خواهد رسید.

ارسال رایگان و خدمات پس از فروش بخشی از پشتیبانی قوی شرکتی است که از خرید شما صورت می‌گیرد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی نیز می‌توانید با کارشناس فروش یا مشاوران سایت گرم و نرم تماس داشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

توسط مهین مکتبی

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =