۱۰۲کودک کار در قزوین شناسایی شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰۲کودک کار شناسایی و پذیرش شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ پری میرزایی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: در شش ماه اول امسال ۱۰۲کودک کار شناسایی شدند که ۷۶درصد از آنان پسر هستند.
میرزایی افزود: این کودکان از سوی یک مرکز دولتی و ۲مرکز غیر دولتی در استان حمایت و به آنان خدمات داده می‌شود.
او بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال در این مراکز بیش از ۵ هزار خدمت تخصصی از جمله روانشناسی، مددکاری، حقوقی، آموزشی ودرمانی به کودکان داده شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده، ۹۰درصد از کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: این کودکان معمولاً به مدرسه می‌روند، امکان انجام کارهای مجرمانه آن‌ها کمتر است و غالباً از خدمات تحصیلی برخوردارند.
او گفت: یک درصد از مابقی کودکان کار روابطشان با خانواده قطع شده است و ۹درصد هم در خانواده‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند که غالباً از سوی بهزیستی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: حدود ۶ درصد از کودکان کار و خیابان به علت نداشتن استطاعت مالی و تمایل به تحصیل و همچنین ضعف در کسب نمره بازمانده از تحصیل هستند.
میرزایی با اشاره به سلامت و بهداشت کودکان کار گفت: حدود ۹۵درصد از این کودکان سالم و ۵درصد باقیمانده هم دچار بیماری‌های روانی، جسمی، معلولیت و ذهنی هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان افزود: بررسی شاخص‌های رشدی کودکانه کار نشان می‌دهد که ۸۹درصد از آنان دارای رشد طبیعی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =