برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس مشاغل کشور در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به میزبانی این استان از نخستین جشنواره طراحی لباس مشاغل کشور با عنوان سیمای بهشت، گفت: فراخوان این رخداد فرهنگی-هنری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره به شکل مجازی و با هدف ساماندهی مد و لباس در کشور و استفاده از الگوهای مناسب ایرانی-اسلامی در صنعت پوشاک و افزایش مشارکت عالمانه اهالی فرهنگ و هنر در موضوع مد و لباس برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: کمک به اعتلای استاندارد پوشاک ایرانی و کشف استعدادها و خلاقیت ها در زمینه البسه، ارتقای توانمندی های طراحان و تولیدکنندگان در زمینه مد و لباس و تجاری سازی تولیدات ملی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بسیج اصناف و موسسه فرهنگی هنری خانه طراحان آیلار برگزار می شود.
این مقام مسئول گفت: بخش مسابقه اصلی این رخداد شامل طراحی و اجرای لباس مشاغل اداری زنان و مردان است و شرکت کنندگان می توانند از هرگونه مواد و تکنیکی برای خلق اثر استفاده کنند.
اسماعیلی افزود: بخش جنبی این جشنواره نیز شامل کارگاه های آموزش آنلاین و نمایشگاه مجازی و معرفی کتاب و همچنین مصاحبه با تولیدکنندگان مطرح کشور در زمینه پوشاک و معرفی آنان است.
او اظهار کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره برای آشنایی با شرایط و معیارهای عمومی و تخصصی حضور در این رخداد می توانند به سایت این رخداد فرهنگی-هنری مراجعه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: فرصت ارسال آثار تا اول بهمن ماه داوری آثار رسیده به این جشنواره چهارم بهمن ماه امسال انجام می شود و به نفرات برتر جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر تقدیم می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =