جام حذفی فوتبال ایران این فصل چگونه برگزار می شود؟

مسئول برگزاری جام حذفی سازمان لیگ فوتبال ایران شرایط برگزاری این رقابت ها در فصل جدید را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین روشنک درباره برنامه رقابت‌های این فصل جام حذفی فوتبال ایران اظهار داشت:‌ همه در جریان هستند که در چه فصل سخت و دشواری قرار داریم اما با این وجود لیگ برتر و لیگ دسته اول را شروع کردیم. امروز هفته چهارم لیگ برتر آغاز می‌شود و روز گذشته هم دومین هفته از رقابت های لیگ یک برگزار شد. 

وی افزود: درشرایط بی‌ثباتی در بحث برگزاری مسابقات هستیم و آن هم به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا است که متأسفانه دست ما را برای برنامه‌ریزی دقیق فصل مسابقاتی بسته است. در فصل‌های گذشته برنامه کامل و جامعی برای انجام شدن مسابقات تدوین می‌کردیم و مطابق آن با درصد کمی تغییر کار را جلو می‌بردیم. مسابقات را هم در زمان مقرر به پایان می‌رساندیم. 

مسئول برگزاری جام حذفی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: متأسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا دست ما هم برای برنامه‌ریزی طولانی مدت مسابقات بسته شد. به هر جهت توانستیم فصل گذشته را با تمام دشواری‌ها به اتمام برسانیم و تجربه خوبی شد بتوانیم فصل جدید را آغاز کنیم. خوشبختانه با وجود افزایش شیوع کرونا در آبان و آذر امسال لیگ برتر را شروع کردیم. البته شرایط جام حذفی به صورت کامل مشخص نیست.

روشنک تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده لیگ دسته دو و سه اواخر آذر و اوایل دی شروع می‌شود. مراحل ابتدایی جام حذفی هم با حضور تیم‌های رده‌های پایین‌تر و قهرمان استان‌ها انجام خواهد شد و در مرحله دوم و سوم تیم های حاضر در دسته دو و دسته یک در مسابقات شرکت می کنند. طبق برنامه می‌خواهیم ابتدا لیگ دسته دو و سه را شروع کنیم و جام حذفی را  با حضور قهرمان استان ها و تیم‌های دسته سه و دو از اواخر دی آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: قصد داریم تیم‌های لیگ برتری را هم از اسفند ماه هم وارد جام حذفی کنیم. البته فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش‌رو داریم که با توجه به مشخص نشدن تاریخ دقیق آن از سوی AFC اگر این رقابت‌ها در مقطع زمانی اسفندماه برگزار نشود، قبل از عید دو مرحله از جام حذفی را با حضور تیم‌های لیگ برتری را برگزار خواهیم کرد. 

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال ایران درباره احتمال برگزار نشدن این مسابقات توضیح داد: تقریبا می‌توان گفت احتمال برگزار نشدن جام حذفی خیلی ضعیف و نزدیک به صفر است زیرا سهمیه دوم تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را قهرمان جام حذفی تعیین می‌کند. به همین جهت این رقابت ها برای تمام تیم‌های لیگ برتری حائز اهمیت است و راهی کوتاهی برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. اهمیت جام حذفی به حدی است که باید به هر شکل ممکن با برنامه‌ریزی آن را برگزار کنیم. 

روشنک افزود:‌ به احتمال فراوان مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان هم به شکل مجتمع  برگزار خواهد شد. روز گذشته هم کمیته مسابقات فدراسیون‌ها عضو AFC وبیناری را درباره همین موضوع برگزار کردند و هنوز تاریخ دقیقی برای فصل آینده لیگ قهرمانان مشخص نشده است. شیوه برگزاری این رقابت‌ها به احتمال زیاد به شکل مجتمع خواهد بود. حتی کشور میزبان هم به صورت دقیقی مشخص نشده است.

وی عنوان کرد: ‌تاریخ برگزاری مسابقات مرحله گروهی برای ما مهم است و اگر طبق سالهای گذشته در ماه فوریه و مارس(بهمن و اسفند) این مرحله را آغاز کنند طبیعتا لیگ و جام حذفی ما هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر تاریخ مرحله گروهی تغییر کند دست ما برای مسابقات خودمان بازتر است. البته تمام هدف و تلاش ما این است مسابقات داخلی به شکل کامل برگزار شود. 

مسئول برگزاری جام حذف درباره احتمال انجام شدن برخی مراحل  این مسابقات در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر، گفت:‌ احتمال برگزاری مسابقات با حضور تیم های لیگ برتری در آن زمان وجود دارد. و حتی پیش از شروع مسابقات نیم فصل هم ممکن است یک مرحله را برگزار کنیم. تمام این مسائل به وضعیت لیگ قهرمانان در فصل آینده و همچنین رقابتهای لیگ برتر خودمان بستگی دارد. 

روشنک در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی تصریح کرد: جدا از شیوع کرونا بحث بارندگی‌ها و آلودگی هوا هم احتمال دارد برای برگزاری مسابقات گریبانگیر ما شود. امیدواریم شرایط به شکلی باشد که بتوانیم دورنمای  خود را برای انجام مسابقات اعمال کرده و در زمان مقرر جام حذفی را شروع کنیم. همه مسائل به هم بستگی دارد.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =