صمد مرفاوی:فکری نفر اول و تصمیم گیرنده نهایی مسائل فنی است

مربی تیم فوتبال استقلال گفت:در راس کادر فنی تیم ما فکری حضور دارد و اگر جایی لازم باشد با او همفکری می شود ولی تصمیم نهایی را سرمربی تیم می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و پیکان گفت: پیکان تیم خوبی است که در این چند هفته نتایج خوبی گرفته و همین مساله کار ما را سخت می کند. بازی خیلی سخت است ولی می توانیم بازی را به سود خودمان تمام کنیم. البته در این چند روز به خاطر شرایط آب و هوا تمرینات چندان زیادی نداشتیم ولی بازیکنان ما از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارند و امیدوارم برنده شویم.

مربی استقلال در خصوص مصدومان این تیم عنوان کرد: یزدانی، دیاباته و اسماعیلی را در بازی فردا حضور ندارند.امیدوارم آنها هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست بیاوردند و به تمرینات برگردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال هنوز ترکیب اصلی اش را نشناخته است گفت: من چنین چیزی را قبول ندارم، ما تمام بازیکنانمان را می شناسیم و با توجه به شرایط حریف و تمرینات ترکیب تیم را انتخاب می کنیم. همانطور که می دانید چند بازیکن ما کرونا داشتند و از شرایط آرمانی دور بودند. طبیعتا وقتی بازیکن بعد از بیماری بر می گردد در شرایط آماده نیست. ان شاالله آنها هم به شرایط خوب برسند و در ترکیب قرار بگیرند. مطمئنا بازیکنان استقلال با تمام وجودشان بازی خواهند کرد. هر بازیکنی هم به ما در تمرینات اضافه شود اگر خوب باشد در ترکیب قرار می گیرد.

خبرنگاری پرسید شما در مصاحبه ای اشاره کردید که تیم را با همفکری ارنج می کنید و اگر اختلاف نظری روی این موضوع باشد نظر کدامیک اعمال می شود که مرفاوی پاسخ داد: این یک چیز مشخص است. در راس کادر فنی فکری حضور دارد و بقیه با او همکاری می کنند. جایی که لازم باشد با او همفکری می شود ولی تصمیم نهایی را سرمربی تیم می گیرد. این طبیعی است و همه تیم های فوتبال در دنیا این کار را انجام می دهند. طبیعتا سرمربی نفر اول است و بقیه به او از نظر فکری کمک می کنند.

وی در خصوص اینکه  آیا از مظلومی که سرپرست تیم است نظر فنی خواسته شده یا خیر گفت: آقای مظلومی مدیر تیم است و کار خودش را انجام می دهد. هنوز شرایطی پیش نیامده که او بخواهیم   در خصوص این مسائل صحبت کنیم.

مرفاوی در خصوص اینکه تارتار اعتقاد داشت باید با نیمکت های شلوغ برخورد شود تصریح کرد:اعتقاد و توصیه من همین است وقتی یک کادر می تواند شرایط فنی خوب داشته باشد چرا باید یک نیمکت شلوغ داشته باشد و وارد مسائل حاشیه ای شود؟ چرا باید کار به پرخاشگری در کنار زمین برسد؟ توصیه من به همه مربیان، به خصوص مربیان جوانی که الان وارد کار شده اند این است که دانش و علم خود را بالا ببرند که بتوانند تیمشان را خوب رهبری کنند.

وی افزود: آنها نباید به این فکر کنند که چرا داور فلان مدل سوت زد یا نیمکت حریف فلان کار را کرد. اصلا تیم ها نباید به نیمکت حریف کار داشته باشند. اینکه بخواهیم مسائل روانی را به وجود بیاوریم و حریف را خراب کنیم کار پسندیده ای نیست و از نظر اخلاقی هم شایسته نخواهد بود.

مرفاوی در خصوص اعتراض استقلال به برگزاری بازی در زمین شهر قدس گفت: بازی شهرخودرو و پیکان در این زمین لغو شده و 25 دقیقه هم بازی در آن بازی برگزار شده است. قبل از آن هم دو تیم در آن چمن گرم کرده بودند و حدود 45 دقیقه آن زمین با آن شرایط آب و گل پای بازیکنان را تحمل کرده و طبیعتا آن زمین کیفیت خودش را از دست داده است. هم ما و هم پیکان دوست دارند روی زمین بازی کنند و اگر کیفیت چمن خوب باشد طبیعتا شاهد فوتبال خوبی خواهیم بود. من فکر نمی کنم در فاصله چند روزی که از آن مسابقه گذاشته کیفیت زمین چمن خیلی تغییر و از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =