احتمال مجازات کاوانی به خاطر تشکر نژادپرستانه!/عکس

دنیای ورزش تورنتو نوشت: مهاجم اروگوئه‌ای تیم فوتبال منچستریونایتد به خاطر استفاده از اصطلاحی به ظاهر نژادپرستانه ممکن است مجازات شود.

شب گذشته (یکشنبه) برای ادینسون کاوانی مهاجم اروگوئه‌ای تیم فوتبال منچستریونایتد شبی به یاد ماندنی بود، چرا که توانست گل پیروزی‌بخش برد ۳ بر ۲ تیمش مقابل مقابل ساوتهمپتون در دیداری که شیاطین سرخ در آن از قدیس‌ها عقب افتادند بودند را به ثمر برساند. شادی این گل اما برای او خیلی دوام نداشت، چرا که این مهاجم ۳۳ ساله اکنون به نژادپرستی متهم شده است.

کاوانی ۳۳ ساله پس از این بازی در واکنش به پست یکی از طرفدارانش در اینستاگرام که در کنار عکسی از شادی گل مهاجم اروگوئه‌ای نوشته بود «اینطوری می‌خواهمت ماتادور» نوشت «ممنون کاکاسیاه» و ایموجی دست دادن در کنار آن گذاشت.

اینکه آیا کاوانی با این فرد آشنایی داشته که اینگونه به او پاسخ داده است مشخص نیست، اما به هر حال اصطلاحی که او در پاسخ به پیام آن هوادار استفاده کرده است رنگ و بوی نژادپرستانه داشته و به همین دلیل بازیکن سابق پاری‌سن‌ژرمن را به دردسر انداخته است.

طبق قوانین انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس توهین یا استفاده از الفاظ نژادپرستانه علاوه بر جریمه نقدی ممکن است با محرومیتی سه جلسه‌ای مجازات شود و اکنون هم طبق اعلام نشریه سان انگلیس، اتحادیه فوتبال جزیره شروع به تحقیقات درباره پرونده اتهام کاوانی به نژادپرستی کرده است.

اصطلاحی که کاوانی استفاده کرده، دقیقاً همان عبارتی است که لوئیس سوارس مهاجم سابق لیورپول سال ۲۰۱۱ در مورد پاتریس اورا مهاجم وقت منچستریونایتد به کار برد و به خاطر آن هشت جلسه هم محروم شد. مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس همواره با مسائل مربوط به نژادپرستی به شدت برخورد کرده‌اند و محرومیت سه جلسه‌ای حداقل مجازات آنها برای خاطیان بوده است. حتی در مواردی که دو هم‌تیمی در قالب یک مکالمه دوستانه از اصطلاحات نژادپرستانه استفاده کرده باشند (اتفاقی که سپتامبر سال ۲۰۱۹ برای برناردو سیلوا و بنجامین مندی دو بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی رخ داد) هم برای فرد متهم به نژادپرستی مجازاتی در نظر گرفته شده است.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =