مشکل آنتن دهی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سنندج، دیواندره و کامیاران مرتفع می شود

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان، محسن فتحی پیش از این با طرح سوالی از وزیر ارتباطات خواستار پاسخگویی در خصوص چرایی عدم رسیدگی به وضعیت نامناسب سرعت اینترنت و فراگیری آن در روستاهای کردستان شده بود.
در سوال محسن فتحی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی آمده بود: امروز اینترنت به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده و نیاز مردم به اینترنت و فضای مجازی به شدت افزایش یافته و شیوع ویروس کرونا و ضرورت تردد کمتر این نیاز را تشدید و شیب آن را تند تر کرده است.
فتحی با بیان اینکه مشکلات روستاهای کردستان در حوزه اینترنت و آنتن دهی موبایل تمامی ندارد، گفت: در شرایطی که مدارس هم تعطیل و آموزش مجازی شده این معضل دو چندان گشته است و دانش‌آموزان ساکن در بسیاری از روستاهای استان کردستان و خانواده های آنان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.
نماینده مردم کرستان افزود: سرعت اینترنت در بسیاری از این روستاها به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریباً می‌توان گفت ارسال فایل ویدیویی محال است.
پس از این طرح سوال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از محسن فتحی ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه وزارت ارتباطات در خصوص توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کردستان وعده داد مشکلات آنتن دهی و اینترنت در روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران تا پایان سال مرتفع شود.
آذری جهرمی گفت: ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و ۲۸ درصد هم در دست اقدام است.
جهرمی تاکید کرد: قرار گذاشتیم تا پایان امسال، تمام این کارها به سرانجام برسد و تمام روستاهای کردستان به شبکه اینترنت متصل شوند. البته دشواری کار به دلیل کوهستانی بودن، در آن‌جا زیاد است، اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگ‌تر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.
وی با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه در تعداد جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و هم اکنون هر ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت شده‌اند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه دلیل این عدم پوشش بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست در هر روستای استان یک سایت ایجاد کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =