خبرهای ناخوشایند در سوم ژانویه؛اسرائیل با ایران وارد جنگ می شود؟

یک تحلیلگر مسائل سیاسی در روسیه با اشاره به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ وتنش های انتقال قدرت در این کشور پیش بینی کرد : در دوماه آینده تیم ترامپ تلاش می کند تا با استفاده از چالش های موجود در رابطه با ایران ، حداکثر مشکلات را برای بایدن در دولت آینده امریکا به وجود آورد و احتمال می رود در ژانویه شاهد برخورد نظامی در منطقه باشیم.

به گزارش خبرآنلاین،ولادیمیر ساژین ، محقق ارشد ، انستیتوی مطالعات شرقی ، آکادمی علوم روسیه ، در نشریه " «Международная жизнь» "زندگی بین المللی" در این باره نوشت : منابع نزدیک به کاخ سفید در مورد برنامه های ترامپ و تیمش برای دو ماه آینده می گویند که  "هدف این است که آتش های زیادی روشن شود تا خاموش کردن آنها برای دولت بایدن بسیار دشوار باشد."

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای دمکرات ها در زمان دولت ترامپ انعقاد توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک - برجام و کاهش تنش در روابط با ایران است ،  به سیاست های دولت ترامپ در مورد ایران اشاره کرد و افزود : رئیس جمهور امریکا ، برای مقابله با دمکراتها ، فشار بر ایران را به عنوان یکی از ابزارهای این  مبارزه برگزیده و بر این اساس مصمم است تا سیاست اعمال فشار حداکثری  بر ایران را تا آخرین روز از قدرت بکار گیرد.  همچنین دولت وی طرحی را برای تصویب یکسری از  تحریم های جدید علیه ایران را  تا زمان تحلیف جو بایدن در 20 ژانویه طراحی کرده است.

ساژین با اشاره به هماهنگی های توسط کاخ سفید با اسرائیل و چندین کشور خلیج فارس  برای اجرای این طرح ، اضافه کرد : هدف ترامپ از  تحمیل مجازاتهای بیشتر علیه ایران  ، منحرف کردن مخالفان سیاسی خود در مورد مسیر آینده سیاست آنها در قبال ایران است.

این تحلیلگر روس در ادامه مقاله خود با یادآوری اظهارت  مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره ، به نقل از مقامات اسرائیلی عنوان کرد : تحریم های برنامه ریزی شده ارتباطی به  برنامه هسته ای ایران ندارد  بلکه برنامه های  موشکی ایران ، کمک تهران به سازمان های تروریستی( همراهی ایران با گروه های منطقه ای )  و نقض حقوق بشردر این کشور را هدف قرار داده است .

وی در مطلب خود در ادامه خاطر نشان کرد :  برداشتن چنین تحریم هایی توسط دولت بایدن بسیار دشوار خواهد بود .

محقق ارشد انسیتوی تحقیقات مطالعات شرقی نوشت : فیلیپ گوردون ، دستیار ویژه سابق کاخ سفید در خاورمیانه در زمان باراک اوباما ، در این باره گفته است  : ترامپ همچنین در حال ارسال سیگنال به ایرانیان است که همکاری با بایدن فایده ای ندارد ، چرا که طرفداران او در کنگره مانع از اجرای سیاست های بایدن در قبال این کشور می شوند .

ساژین بایادآوری گزارش اخیر آژانس انرژی بین المللی در مورد ایران در 12 نوامبر،  به جلسه ترامپ با مشاوران ارشد خود در کاخ سفید با موضوع ایران اشاره کرد و افزود : ترامپ در این جلسه  در مورد  یک حمله موشکی یا سایبری علیه تأسیسات هسته ای مهم ایران و در درجه اول نطنز تصمیم گیری کرد اما آنها ترامپ را متقاعد کردند که این اقدام را انجام ندهد زیرا چنین اقدامی منجر به افزایش تنش ها در منطقه شده  و می تواند به یک درگیری گسترده نظامی تبدیل شود.

در این گزارش مستنداتی در این باره به نقل از نیویورک تایمز و با  جروزالم پست اسرائیل آمده و ضمن یادآوری سفرهای مقامات واشنگتن به اسرائیل از چرا غ سبز امریکا به اسرائیل برای حمله به ایران و کمک های امریکا در این زمینه خبر داده شده است.

تحلیگرمسائل سیاسی روس که مقالاتی نیز در سایر رسانه های روسیه از جمله اسپوتنیک و روزنامه نیزاویسیما گازیتا دارد ، دراین باره نوشت : اخراج مارک اسپیر وزیر دفاع سابق امریکا توسط ترامپ، گفتگوهای امریکایی – اسرائیلی پیرامون ایران در نوامبر همگی می تواند دلایلی در این رابطه باشد.


 وی همچنین با یادآوری اظهارات ژنرال هربرت مک مستر ، مشاور سابق امنیت ترامپ ، در مصاحبه با فاکس نیوز در 12 نوامبر و پیروی اسرائیل از دکترین بگین ، اظهارداشت : هم اکنون  ترامپ درصدد است  که اسرائیل را با فراهم کردن ابزارهای ویژه برای از بین بردن امکانات زیرزمینی ایران تحریک کند و وادار به حمله علیه این کشور کند . همچنین در لایحه ای که  در ماه اکتبر توسط جوش گوتهایمر دموکرات به همراه برایان مست در ماه اکتبر به کنگره امریکا پیشنهاد شد ، امکان تجهیز اسراییل به این بمب قوی ضد پناهگاه و برتری نظامی این رژیم  را فراهم شده  و اجازه تحویل بمب افکن های B-1 یا B-52 به اسرائیل  را که در زمان دولت اوباما با آن مخالفت شده بود؛ می دهد .

ساژین دراین مقاله همچنین انتقالات اخیر تجهیزات هوایی استراتژیک آمریکا به خاورمیانه و انتقال هواپیمای استراتژیک B-52H Stratofortress را از یک پایگاه نیروی هوایی مستقر در داکوتای شمالی (ایالات متحده آمریکا) به خاورمیانه و حضور دوباره ناوهای موشکی استراتژیک آمریکایی در منطقه را دلایل دیگری برای پیش بینی خود عنوان کرد و ادامه داد : همانطور که در بیانیه فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا (CENTCOM) آمده هدف از انتقال بمب افکن های استراتژیک B-52 "مهار تجاوز و تأیید حمایت شرکا و متحدان آمریکا"  است و از آنجا که اسرائیل متحد اصلی ایالات متحده در منطقه محسوب می شود ،  ایران هم  دشمن اصلی بالقوه  این رژیم است ، می توانیم بگوییم که اینها می تواند نشانه های هشداردهنده ای برای تهران تلقی شود.

وی با اشاره به شهادت سردارقاسم سلیمانی و شهید فخری زاده فیزیکدان برجسته هسته ای کشورمان ، نوشت : آیا این (ترورها )  مدرکی نیست که نشان می دهد در آستانه خروج  ترامپ (از کاخ سفید)  ، اوضاع اطراف ایران مشکوک است؟ با این وجود ، شکی نیست که این ترامپ  که هنوز  در این باره شک دارد ، اما در کل آماده ایجاد فاجعه ای در منطقه است.

ساژین خاطر نشان کرد : روشن است که ایران نمی تواند در برابر تحریکات بیشتر امریکا خاموش بماند و تهران درحال آمادگی برای مقابله با این شرایط است که این مطلب از هشدارهای مقامات نظامی ایران ازجمله سردار حسین دهقان ، و سخنان علیرضا میر یوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، نیز مشخص است.
این تحلیلگر روس تاکید کرد : اگر سخنرانی سرلشکر حسین سلامی  فرمانده سپاه در 19 نوامبر  در مراسم رونمایی کشتی جنگی شهید رودکی در نیروی دریایی سپاه به این طرح اضافه کنیم ، تصویر خوشحال کننده ای را نخواهیم داشت .
وی در انتهای این مقاله با ارائه سخنانی از مقامات نظامی و تحلیگران سیاسی ایران پیش بینی کرد : این احتمال وجود دارد که اگر   عقلگرایی ( دیپلماسی ) در مقامات دو کشور،  بر این شرایط حاکم نشود ،  در تاریخ 3 ژانویه ایران وامریکا با  هم درگیر شوند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    222 8
    روسها اصولا از هر عملی که موجب تضعیف ایران شود ، مانند تحریم، تهدید و یا جنگ ، بشدت منتفع می شوند. در هر کدام از این ها برای روسها پول، بهانه برای رخنه، باجگیری از این و آن و گسترش نفوذ در منطقه تمدنی ایران وجود دارد.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      17 0
      آقا این چه طرز فکریه؟ کی میخاید بزرگ بشید؟ کدوم کشور تو دنیا بغیر ایران هست که بجای منافع خودش به منافع کشور دیگه ای فکر کنه؟ نه آمریکا نه انگلیس نه روسیه نه چین نه گینه بیسائو ... هیچ کشوری بفکر منافع کشور دیگه ای نیست. نباید هم باشه. رکابط دیپلماتیک مثل شطرنجه. آیا حریفی در شطرنج هست که بخاد دیگری ببره؟ باهم محترمانه برخورد میکنند ولی در صفحه شطرنج منافع خودشون رو دنبال می کنند. البته همیشه دیوانه هایی هم پیدا میشند که بزنند زیر میز شطرنج یا قهر کنند از بقیه حریفان یا خودشون رو ببازونند که مثلا از دوستشون حمایت کنند
  • US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    یکی به این تحلیلگر باید بگه خیالت راحت آقایان به همه در داخل و خارج نشان دادند هر بلایی که اسرائیل سرشان بیاره هیچ واکنشی نشان نخواهند داد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      امیدوارم جنگ بشه تا بفهمن همین مردم بودند که ۸ سال جنگیدنتا الان دارن یخورن و به ریش ما میخندن من یکی عمرا برم جنگ
    • فریادی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      4 26
      از پرچم رو پروفایلت معلومه کجایی هستی،وطن فروش.اوناییم که از اسم جنگ ترسیدن نترسن،امسال شما تو ۸سال جنگ با عراق تو خیابانا فوتبال میکردن،کسی از زنا انتظار جنگیدن نداره
    • سرخ IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      24 9
      قابل توجه دوستانی که نمیخوان برن جنگ عرض کنم که هستند افراد با غیرتی که از این آب و خاک دفاع کنن همونطور که در کشورهای ثالثی چون سوریه و عراق و لبنان در برابر داعش و اسراییلی ها جنگیدند تا من و شما بدون هیچ ترسی از جنگ به زندگیمون ادامه بدیم.البته عرض کنم که بنده تندرو نیستم اما اینم میدونم در برابر تندرو ها باید محکم ایستاد تا فکرهای بدتر به سرشون نزنه
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      3 8
      تازه از جنایات اسرائیل برای رسیدن به اغراض سیاسی استفاده می کنند. دولت رو خائن معرفی می کنند و از برجام خارج می شن تا هم اسرائیل به اهدافش برسه و هم فشارها بر مردم افزایش پیدا کنه. در نهایت اینها هم به حکومت برسند. حتی به قیمت اینکه یه کشور ورشکسته اقتصادی با مردمی فقیر و بدبخت باقی بمونه.
    • ازراعیل IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      2 1
      فریادی.تو هشت سال جنگ ایران عراق زنهادوش به دوش مردا میجنگیدن .حیف نیست کلمه زن رو واسه یه مشت پست ناموس فروشو وطن فروش خراب و لکه دار میکنی برادر .بگو اوناکه حاظر اجنوی بیادو راحت ناموسشونو به باد بده و اوناهم عششششششق کنن و افتخار .
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    آمریکا و جهان در حال آماده شدن برای سال نو میلادی جدید است. کاخ سفید برای انتقال ریاست جمهوری آماده می شود. اسرائیل، عربستان، امارات، بحرین و پایگاههای آمریکا در اطراف ایران در تیررس موشکهای ایران هستند... با یک حساب سرانگشتی معلوم می شود که ترامپ وارد ماجراجویی نمی شود و این کشورها هم از ترس واکنش ایران، مانع از رفتار آمریکا و اسرائیل خواهند شد.
    • اشکان IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      96 24
      ایران با کدوم وارد جنگ بشه؟چرا انقد خوش خیالید امثال شماها جنگ ستیزی می کنن چون حتی اطلاعات کوچکی از جنگ ندارن فکر کردی اگه اسراییل با ایران وارد جنگ بشه و مثلا آمریکا یا عربستان یا امثال اون ها رو بزنه جهان همین طوری میمونه و نگاه می کنه ،در این صورت اکثر کشور های جهان ایران و مانعی جدی برای صلح و پیشرفت جهانی می بینن و همه می ریزن سر ما ،،بهترین سیاست در حال حاضر با این شرایط پیگیری های قانونی جهانیه و مقابله به مثل های مستقیم با طرف رو در رو نه گردن کشی مستقیم برای کسی که اون طرف تر وایساده و به ریش ما می خنده
    • مهدی رنجبر IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      12 0
      داداش الان عصرجنگ تن به تن یاحتی جنگ ایران و عراق نیست بلکه جنگ نظامی تمام عیار نیروی نظامی کمتروتجهیزات بیشترنترس جنگ نمیری
    • جعفر زارع IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      5 20
      تو و امثال تو لازم نیست بجنگید اینقدر جوانان شجاع و باغیرت در ارتش و سپاه و در مردم شهرها و روستاهای همه جای ایران وجود دارد که روزگار آمریکا و اسرائیل را سیاه خواهند کرد.
    • کر یم جباری CA ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      3 9
      جنگ نمی زورگی می بریمت
    • هادی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 1
      الان دیگه دوران جنگ ایران و عراق نیست که اول بیان مرزها رو بزنن از کیلومترها اونورتر با تکنولوژی نقاط مهم ایران رو میزنن و فلج میکنن . میدونی آمریکا چقد متحد داره ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    نظام که خود دنبال نابودی اسراییل است باید وعده خود را عملی کند.
    • داود IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      10 0
      پیگیری قانونی منظورتون کدوم قانونه اگه یه دانشمندان آمریکایی رو ترور کرده بودن الان آمریکا چیکار میکرد در ضمن آمریکا کاریو که بتونه انجام بده انجام میده دنبال بهانه هم نمیگرده مطمئنا ایران لقمه گلو گیریه برای آمریکا و حامیانشه مثل جنگ هشت ساله ایران با عراق و حامیانش
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      19 5
      آقایان می دونن کوچکترین حرکتی که موجب تلفات انسانی بر اسرائیل بشه فورا به ایران اعلام جنگ می کنه فقط این همه تندروهای داخلی که می گفتن اسرائیل رو چنان و چنین می کنیم حالا فقط رجز می خونن و هیچ حرکتی نمی کنن و باعث بی آبرویی خودشان در دنیا می شود که همه بگویند ایران تبل توخالی است
  • عبدالکریم IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    چرا ناخوشایند . ما عاشق محو کردن اسرائیل منحوس هستیم . عاشق جنگیم با پست ترین انسانها تا زمین را از حیث این اراذل پاک کنیم
    • م ح IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      اگر بجای اسراییل خودمون محو شدیم چی
    • PL ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      امثال عبدالکریم 40 سال هست که دارن نون جنگ را میخورن. چرا طرفدار جنگ و خون ریزی نباشن. یه جنگ دیگه میتونه تا 40 سال دیگه تامین شون کنه.. استخدام های خوب، سهیمه خوب کنکور، وام های خوب، پست و مقام...
    • FR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      25 1
      پسران و دختران جوانم! من از دوران جنگ به خاطر دارم که آن هایی که بیشتر شعار می دادند کم تر به جبهه می رفتند (در واقع اصلاً نمی رفتند). اگر خدای نکرده جنگی شد اول از این آقایانی که امروز گلو پاره می کنند بخواهید که به جبهه بروند. اما خیالتان راحت باشد در روز جنگ این ها دو پا دارند و دو پا هم قرض می کنند و فرار می کنند. خود ما باید از کشور دفاع کنیم. از این جماعت هیچ نفعی به وطن نمی رسد.
  • سینا US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    ما فقط با محو کامل اسرائیل با سلاح هسته ای میتونیم به زندگی عادی برگردیم هیچ راهی جز جنگ نداره
    • GB ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      3 1
      خب برای همین آروزیه که تحریم هستی و هستیم ، باشه اگر گذاشتند به سلاح اتمی دست پیدا کنی شاید بتونی اسراییل محو کنی ، البته اگر قبلش خودت محو نکنند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      11 2
      والا اگه بهمون تجاوز میشد و خاک کشور مثل عراق تصاحب میشد بهتربود حداقل مستعمره شدن اینه که می تونیم یه ماشین بخریم از شر ایرانخودرو راحت شیم با اون قرعه کشی های مسخره اش
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    142 6
    ظاهرا برای روسها ارزشی نداریم ونیازی به کشور ما ندارند قابل توجه مسئولین دلواپس
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    امیدوارم جنگی رخ نده، دیگه واقعا مردم مظلوم واقع میشند، کاش سیاستمدران عقل داشتند، کاش تندرو و کاسب تحریم نبود. ولی فقط اینها در حد ای کاش میماند. خدا خودش به مردم رحم کند، از مسئولین که آبی گرم نمیشود
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    43 2
    حالا چرا سوم ژانویه
    • محمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      4 0
      فکر کنم روز ترور سردار سلیمانی باشه
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    ما منتطریم ،شاید این حرکتی باشد برای یکسره کار اسراییل
    • GB ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      11 1
      ولی مواظب باش کار خودت یکسره نشه، جنس هم از موتوری نگیر
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    30 4
    نه، خبری نخواهد بود.
  • خان داداش IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    چرا ناخوشایند؟؟ خیلی هم عالیه مرگ یه بار شیون یه بار شاید بخاطر حمایت‌هایی ک میشه نتونیم برای همیشه از روی نقشه پاکش کنیم،. اما کاری میکنیم ک دیگه از این گنده گوییها نکنه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      15 1
      شما دوغت را بنوش
  • عباس IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    56 75
    باید جوری بزنیم که دیگه پانشه و اسرائیل از نقش محو شه وجاش فلسطین ظهور کن
  • هادی صیفی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    53 74
    فقط برای سرمایه دارها و رانتخوارها ناخوشاینده اما جنگ با اسرائیل برای ما مردم عادی بسیار خوشایند و حتی آرزومونه ک انتقام مون رو بگیریم، ک پرچم عزت و غرورمون رو دوباره بالا ببریم ما مرد جنگیم می‌میریم اما ذلت رو نمیپذیریم ب نان و پنیر خودمان قناعت میکنیم اما کرنش نمیکنیم
  • علا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    84 18
    هه با این همه دزدی اخلاس بهم ریختگی منتظر دفاع نباشید
    • Ali IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      3 15
      این توی وطن فروش هستی که دفاع نمی کنی من حتی از فقر هم بمیرم این کشور رو بی دفاع نمیزارم و تا اخر نفسم می جنگم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    57 21
    سلام ارزوی ما جنگ هست کاش جنگ بشه جنگ چیزه خوبی نیست اما دیگه بسه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    86 16
    خدا به خیر بگذراند. اگر جنگی میان ایران و اسرائیل باشد؛ مردم دو طرف هم آسیب جدی خواهند دید و شاید بیشتر مردم بی گناا از دو طرف کشته شوند. نمی دونم چرا اینقدر به فکر محو اسرائیل هستند؛ولی به فکر معیشت مردم، جلوگیری از پارتی بازی و چاپلوسی در دستگاه های اداری دولتی نیستند؟؟؟ این جنگ ایران و اسرائیل را با هم ویران خواهد کرد.
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      2 2
      مردم.از کی تا حالا صهیونیست های غاصب و آدم کش شدن مردم.یه دفعه بگو داعش هم مردم بودند بیچاره ها.بمیرم که اینقدر انسان دوستی.
  • صالح وملورین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    46 94
    داداش ایران ژاپن نمیشه در ایران جوانان وپهلوانان وجگردارانی چون سلیمانی وفخریهای زیادی در کمین دشمن با شاخه گل ایستاده اند تا زمین وهوا واسمان رو به آتش بکشند
    • م ح GB ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      95 21
      حتما صنعتی خالص زدی
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      20 1
      راست میگی بریم بجنگیم واسه یه عده مفت خور و دلال . این مجلس را نگاه کن اعصاب واسمون نگذاشته
  • علی حیدری IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    41 51
    اگر امریکا وسک هارش می توانستند گاز به گیرند معطل نمی کردند.
  • علیرضا IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    چهل سال است که منتظر چنین روزی هستیم خیلی دلم می خواهد تا بودی اسرائیل را ببینیم و همیشه پرونده روی نیزه حالا رفته زیر میز اسرائیل کی باشد جیگر روبه رو شدن به ایران ندارد
    • PL ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      6 1
      فعلا که کمر ملت ما زیر دلار 30 تومنی خرد شده نه اونها
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      27 2
      وقتی پودر شدی بعد میفهمی جنگ با ابرقدرت یعنی چی فکر مردی جنگ با عراقه؟! کمتر لاف بزنید خالی بندای مفتخور
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      28 2
      دوست من ، یعنی واقعا چیز بهتر و مهمتری نبود که شما چهل سال منتظرش باشی؟
  • پوریا DE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    بگو مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر داعش
    • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      11 1
      باشه توهم بگو مرگ بر ریاودروغ.مرگ براختلاس و خیانت.مرگ برجنگل خواری ودماوند خواری.مرگ بردزدی.مرگ بررانت ورشوه خواری ومرگ بر...بازهم بگم برات؟یک سوزن به خودت بزن بعدبروسراغ بقیه کشورها.بعضیها سودشون توجنگ ودشمن درست کردنه تاگندکاریهاشون روبپوشانند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 0
      فقط مرگ برداعش و طالبان و...
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    38 72
    آمریکا و سگ بی ریختش اسرائیل غلط کرده
  • الیاس IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    75 11
    اقا جان جنگ کجا بوده برید به زندکیتون برسید
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    درجواب م ح یه سری بزن به دستشویی ازترس خودتوخراب نکنی اگرامثال شماترسوهانبودن الان این وضعمونبود
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    12 0
    مافیا اقتصادی وابسته نفوذی اسراییل هستن این مافیا باعث بالا رفتن دلار و طلا و مسکن و تنش در بازار سرمایه شدن این مافیا حاکمیتی هیچ ترسی از هیچ نهادی ندارن چون همیشه در قدرت سیاسی کشور بودن وهستن نفوذ این مافیا در استانداریها و شهرداریها و ووو دارایی وو مجلس ووو ..ازترور های اخیر میتوان گفت نفوذ این مافیا در اطلاعات هم میتواند باشد اکثر این مافیای قدرت خانواده وپول خود را به امریکا و کانادا و انگلیس فرستادن
  • خلیل خلیلی هستم IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    ترامپ حمله کنداثری دیگر ازکشوری بنام اسرائیل نخواهید داشت
  • م IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 2
    کاش ما هم تو کشورهایی که تو حاشیه زندگی میکنن و کاری با بقیه ندارن بودیم نه تحریم دارن نه میدونن گرونی چیه نه نیازی به اورانیوم غنی شده دارن تا بخوان باهاش بقا شونو حفظ کنن اونا دارن زندگی میکنن ماهم فقط زنده ایم
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    12 1
    یادمون نره بیشترخاک ایران قبلا توسط کشوردوست وبرادر روسیه ازایران جدا شده.تاکی میخواهیم به اونها وچینی هاباج بدیم وخلاف منافع ملی عمل کنیم؟خداخودش به مردم عقل بصیرت وصبربده
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 18
    اصلا جنگی رخ نمیدهد اگررخ بدهد اسرائیل کلا نابود میشود قدرت نظامی ایران بسیار بالا ووحشتناک است
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    ما تابع فرمان ولی فقیه امام خامنه ای هستیم.حکم آنچه امام ما فرمایند
  • هوشنگ US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به امید حمله اسرائیل
  • محمد GB ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 1
    انتخابات آمریکا ثابت کرد که گرونی داخل هیچ ربطی به آمریکا و تحریم نداره! چطور وقتی هنوز بایدن رئیس جمهور نشده قیمتا اومد پایین! با این وضعیت اگه جنگ بشه میدونیم که آمریکا و اسرائیل مارو پودر میکنن اگر ترسی هست ترس سلاح هستیه اییه وگرنه برنده بازی از قبل مشخصه چون مثل 8 سال نیست که نازنین جوونای این مملکت برن جونشونو بدن ی عده دیگ حالشو ببرن! هیچکس تو این جنگ شرکت نمیکنه و جنگ هوایی و موشکیه که برنده مشخصه از قبل! تجهیزات اونا در مقابل تجهیزات ما خنده داره! انتقام سخت مشخص کرد همه چیو
  • امیراردلان0110 JP ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 1
    داشتم فقط کامنت هارو میخوندم که عدده از هیچی بی خبر عشق جنگ دارن بدونید اگه جنگ بشه دیگه جنگ نفر به نفر نیست جنگ هسته ای روخ میده و هفتاد درصد مردمان بی دفاع کشته میشن و این ما جونها هستیم باید بریم بجنگیم وباز سیاست مدارهای دولتی هیچ مرگشون نمیشه باز به دزدی ادامه میدن الان جنگ نیست همه چیز گرونه پیدا نمیشه وای به حال این که جنگ بشه اون موقع یک دونه نون میسه پنجاه هزارتومن جنگ هسته ای روخ میده خدا کنه جنگ نشه وگرنه کار مردم ایزی ایزی تامام تامام
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    آخی چقدر ترسیدیم..... برید بمیرید، کیو از چی میترسونین؟ مگه فیل از شپش می‌ترسه که ایران از آمریکا و اسرائیل بترسه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 1
    جنگ خانمانسوزه خدا کنه جنگ رخ نده خدا میدونه هنوز بعد سی سال اثار مخرب جنگ را میبینیم کسانیکه جنگ 8ساله یادشونه میدونن چه عذابی داره جنگ
  • بهنام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    این صحبت محتمل نیست.چون اسرائیل بهتزر می داند این کار خودکشی برای خودش است.مولفه ی قدرت ملی_ملت در اسرائیل بی معنی است.ساکنان هتل اسرائیل هر گونه ناامنی باعث در رفتنشان می شود!
  • بی نام RO ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 1
    در شرایط فعلی که ما در جنگ داخلی بین دولت و مجلس وغیره ایم جنگ اصلا به صلاح نیست ولی منم موافق اقدام مقابله به مثلم ما هم بریم سمت ترور افراد شاخص اونا.چرا بهونه دست اونا بدیم تا بریزند رو سرمون ما هم در تاریکی و خفا کارمونو بکنیم اونا هم دانشمند و ژنرال دارند بریم سمت ترور مثله اوایل انقلاب هم با نیروهای خودی و هم با نیروهای نیابتی و اجاره ای کارمونو بکنیم
  • Vahid IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    نیم قرن هست منتظر این لحظه هستیم ما خواهان جنگ با اسرائیل هستیم درود بر دوستان که طالب نابودی اسرائیل هستن . امید و ارم جنگ بشه تا خلاص بشیم از این وضیعت شاید اونا تونستن مارو از دست این دزد ها و بی شرف ها نجات بدن امید و ارم جنگ بشه اونایی که تو رفاه ناز نعمت زندگی میکنن زیرو رو بشن
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 1
    خداکند امریکا واسرائیل با ایران وارد جنگ نظامی تمام عیار شواند وقدرت واقعی امریکاوایران مشخص میشود واین جنگ نظامی سرنوشت ایرانیان را مشخص میکند بقول معروف مرگ یکبار شیون هم یکبار
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 2
    آرزوی ماست جنگیدن با دشمنان خدا بالاخص غاصبین حق مظلومان و مستضعفان که آفریدگارمان آن را وظیفه حتمی بشر قرار داده است.
  • جلال حیدری IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    این همان جنگ رسانه‌هایست این همان سایه جنگی است که به واسته آن شما را دوباره به پای میز مذاکره بکشانند و یک طرفه خواسته ناحقشان را به شما تحمیل کنند و این بار صنعت موشکی را از دست شما بگیرند و وقتی خلع سلاح شدید؛ آن وقت به حسابتان برسند. به سابقه حمله آمریکا به سایر کشورها نگاه کنید اول از طریق دیپلماسی آنها را خلع سلاح میکنن و بعد حمله می‌کنند
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 1
    الان مقصر این وضعیت کیه ؟؟؟ مگه آمریکا و اسراییل دست به ترور نزدن و شروع کننده نبودن ؟؟؟؟ ایران که الان به لطف برجام کل صنعت هسته ای را تعطیل کرده ولی باز هم ترور انجام میشه و علنا به این کار افتخار میکنن
  • من IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 8
    مال این غلط کردن ها نیستند
  • پژمان IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 0
    اسرائیل نه وجود چنین کاری رو داره نه توانشو. ما باید حواسمون به متعادل نگه داشتن قیمتها باشه. و مقصر اصلی بعضی از مردم هستند، کسی رو میشناسم که ۲تا سکه و یه نیم سکه خریده، فکر اینه که هر اتفاقی بیوفته مهم نیست فقط سکه گرون بشه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    جنگ نمی شود چون اونهایی که باید جنگ را اداره کنن قوی هستن اقتصاد ضربه می‌خورد چون اونهایی که اقتصاد دستشونه به فکر ملت نیستن فکر اختلاس و دزدی و باندبازی هستن
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 0
    هراس از جنگ نداریم لعنت بر ترسو
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 1
    به این صحبتا نمی خورن باوووو
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 1
    تو این قد و قواره نیستن
  • الی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 1
    انتقام قهرمانانه بگیرید
  • سید علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    6 1
    به عنوان یک ایرانی اماده هستم برای جنگ اما از این دولت هم دل خوشی ندارم این دعوای خانگی ربطی به شرف ملی ما نداره با تجربه ای که پیدا کردم با همه توان در حد جانم اماده ام کجا باید مراجعه کنم
    • نوید IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      بنظرم باید یه مراجعه به دکتر داشته باشی. تو این گرونی این جنس های خفن رو از کجا میارین شماها. جنگ نشده که هنوز نترس میخوای به کجا مراججججعه کنی هنوز هیچ خبری نیست بردار بگیر بخواب
  • ازراعیل IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    مرگبر وطن فروش و پست
  • ازراعیل IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 0
    انشاله که هیچوقت جنگی نشه که جونای کشورمون خون جونونو ازدست بدن .خدا شره هرچی اختلاس کننده و هرچی راندبازه و هرچی آدم کثیف تو این مملکته بکنه
  • عرفاااان IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    جنگ با اسراییل بین 1404 تا 1410 قطعی قطعی هست.
  • باقرقربانی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    احتمال جنگ وجود دارد همانطور که آقا فرمود....چون وقتی یه صحبتی میکنه دقیق میباشد...گفت آمریکا نابود میشود
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 1
    ما مرد جنگیم از جنگ نمی هراسیم امام خمینی رضوان الله علیه اگر بجنگیم پا بفرار میگذارن آمریکا واسرائیل عرضه ی جنگ با ایرانیان دلاور را ندارد ما همه میشیم سلیمانی
  • امیرحسین محمودی مقدم IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    3 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتوند بکند وگر نه با خاک یکسانشون میکنیم
  • نوید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 0
    اصلا من کاری به این دولت واون دولت ندارم وقتی جنگ بشه ناموس ادم در امان نیست این خیلی مهمه .باید برای این هم که شده هر مردی دست به کار بشه نمیشه بشینی گوشه خونه منتظر شی یه امریکایی بیاد وارد خونت بشه. ولی خدانکنه جنگ بشه در کل
  • نوید IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    الان بزور نون زن و بچمونو میدیم چ برسه جنگ هم بشه.الان دیگه جنگ تن به تن نیست دوره ش گذشت. میشه موشک و موشک بارون