مدیرکل بحران استان خوزستان: هیچ جای خوزستان درگیر سیل نیست

فارس نوشت: مدیرکل بحران استان خوزستان گفت: خوشبختانه با وجود ظرفیت سدها و آبگیری خوبی که در آن‌ها صورت گرفت، شاهد وقوع سیل در هیچ کجای استان نبودیم.

امید بن‌عباس مدیرکل بحران استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بارش باران چند روز اخیر حدود ۲۰ شهرستان از استان را درگیر کرد که شهرستان ماهشهر نیز بیشترین میزان ثبت باران را به خود اختصاص داد.

وی افزود: خوشبختانه با وجود ظرفیت سدها و آبگیری خوبی که در آن‌ها صورت گرفت، شاهد وقوع سیل در هیچ کجای استان نبودیم.

مدیرکل بحران استان خوزستان گفت: رود الله در رامهرمز با ۲۴ ساعت بارندگی حدود ۵۵ درصد از میزان ظرفیت بارش سالانه آن تامین شد که تا شب گذشته هم با دبی دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب رودخانه در جریان بود و احتمال درگیر شدن روستاهای اطراف با سیل می‌رفت.

وی ادامه داد: در اهواز نیز حدود ۹۵ میلی متر باران ثبت شد که حدود ۵۶ میلی‌متر آن مربوط به باران سه ساعته ظهر روز یک‌شنبه و در مناطق غربی شهرستان بود.

امید بن‌عباس تصریح کرد: در مجموع بارش‌های سامانه اخیر شهرستان ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران دچار آبگرفتگی شدید معابر و منازل شدند.

وی با اشاره به مرتفع شدن آبگرفتگی‌های امیدیه، بیان کرد: در شهر اهواز نیز میزان بارندگی مشابه میزان بارش سال گذشته بود اما با تمهیدات اندیشیده شده بجای چندین روز آبگرفتگی ظرف ۲۴ ساعت مشکلات ناشی از بارش برطرف شد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =