۲۰۰میلیون تومان بهره‌ای که شهرداری قزوین روزانه به بانک شهر می‌دهد

رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری بابت بدهی‌هایش، روزانه ۲۰۰میلیون تومان بهره بانکی پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ احدچگینی، رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورا در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری پروژه ستاره پونک، گفت: شهرداری ماهانه قریب به هفت میلیارد تومان بابت بهره مرکب و جرایم بدهی های خود  به بانک شهر پرداخت می کند که لازم است هر چه سریعتر تکلیف بدهی ها مشخص شود.
او افزود: با واگذاری پروژه ستاره پونک  بخشی از بدهی های شهرداری به بانک  شهر تسویه می شود.
چگینی با بیان اینکه این تسهیلات اخذ شده در سال های گذشته برای ساخت پلها و تسویه حساب با پیمانکاران اخذ شده است که این خود رویه معمول شهرداری‌هاست و شهردار کنونی نقشی در ایجاد این بدهی نداشته است گفت: باید از ایشان تشکر کنیم که اهتمام خود را برای تسویه آنها به کار بسته است؛ چرا که اگر ایشان می‌خواست سیاسی کاری کند باید تعیین تکلیف این بدهی ها را به شورای ششم موکول می کرد.
او افزود: شهرداری چندین سال است برای فروش این پروژه نتواسته اقدام موثری انجام دهد و حالا بعد از سالها بانک شهر برای آن مشتری پیدا کرده است، بنده با تجدید قیمت کارشناسی موافقم به شرطی که بتوانیم برایش مشتری واقعی هم پیدا کنیم نه اینکه بعد از چندین سال یا چندین ماه مشتری پیدا شود.
رئیس کمیسیون حقوق، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین ادامه داد:  این را درنظر بگیریم که شهرداری ماهانه قریب به ۷میلیارد فقط بهره بانکی می دهد مثلا اگر ۱۰ماه بعد مشتری برایش پیدا شود (که بعید می دانم) تا آن روز شهرداری باید فقط۷۰میلیارد تومان بهره بانکی بدهد.
اوتصریح کرد: این قیمت گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری آن هم به صورت ۳نفره به مبلغ ۳۲۹میلیارد تومان ارزیابی شده است؛ نکته مهم این است که درحال حاضر شرایط رکود مسکن مشتری برای خرید این پروژه وجود دارد.
به گفته چگینی اگر تضمینی وجود دارد که در صورت کارشناسی مجدد در قیمت پروژه، مشتری هم وجود داشته باشد بنده با تجدید کارشناسی موافقم اما براساس تجربه و بررسی نحوه فروش پروژه هایی نظیر ستاره پونک نباید ریسک کرد چراکه ممکن است در صورت  کارشناسی مجدد قیمت، این مشتری هم از دست برود.
او دربخش دیگری از این جلسه که به بررسی نامه شهرداری قزوین مبنی بر افزایش سرمایه در بانک شهر اختصاص داشت، گفت: بهتر است با کلیات این موضوع موافقت شود؛ اما مشروط به مشخص شدن تامین منابع مالی و اخذ مجوز از شورا. 
چگینی، همچنین در این جلسه خواستار ارائه گزارشی در خصوص وضعیت سهامداری شهرداری قزوین در بانک شهر و جایگاه آن در هیات مدیره شد.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر ضرروت  اجرای تدابیر سختگیرانه در شهرداری قزوین مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و بیان کرد: با توجه به از دست دادن چند نفر از پرسنل خدوم و تلاشگر شهرداری قزوین دراثر ابتلا به کرونا ضرورت دارد تا با استفاده  از دورکاری و بهره گیری از دولت الکترونیک شاهد  انجام کارها باشیم.
 رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مغایرت های اعلامی از سوی هیات تطبیق فرمانداری قزوین در خصوص مصوبات پارلمان محلی قزوین، خواستار برگزاری جلسه تخصصی و مشترک با فرمانداری و هیات تطبیق شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =