افشین روغنی،معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن، اظهارداشت: داشتن شبکه خدمات پس از فروش مناسب، مهمترین عامل درخودروهای وارداتی است از این رو وزارت صنایع و معادن نظارت دقیق و انضباط بر شبکه خدمات پس از فروش این خودروها را با جدیت دنبال میکند.
وی افزود: این اقدام در راستای اجرایی شدن آیین نامه قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که در سال گذشته در شورای سیاستگذاری خودرو تصویب وابلاغ شده بود صورت گرفت.
معاون وزیر صنایع و معادن گفت: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا پیش از این بعضاً به صورت منظبط صورت نمیگرفت و بعضاً با کاستی هایی مواجه بود که با اجرایی شدن آیین نامه مذکور و بحث ارتقای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، امروز شاهد نظارت دقیق بر عرصه خدمات پس از فروش این خودروها هستیم.
روغنی تصریح کرد: در حال حاضر واردکنندگان خودرو در عین حالی که میتوانند خودروهای مورد نظر خود را به کشور وارد کنند باید به وزارت صنایع و معادن متعهد شوند تا با در نظر گرفتن شبکه خدمات پس از فروش مناسب، به ارائه خدمات بپردازند.
وی با اشاره به اینکه انضباط حاکم بر شبکه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نه تنها واردات را کاهش نداده بلکه با رشد مناسبی نیز همراه بوده است، ادامه داد: براساس آمار شرکت گمرک ایران در بخش خودروهای سواری تعداد خودروهای وارداتی در سال 88 بالغ بر 41 هزارو 483 دستگاه بوده که این رقم در سال 89 به 43 هزار و 389 دستگاه ارتقاء یافته است.
به گفته معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن، این میزان، از نظر تعداد 5/4 درصد و از نظر ارزش 8 درصد رشد را نشان میدهد.
روغنی در ادامه با اعلام این مطلب که وزارت صنایع و معادن آمادگی دارد تا به مشکلات مصرف کنندگان در زمینه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی رسیدگی کند، اظهار کرد: در این رابطه متقاضیان میتوانند با مرکز تماس پاسخگو وزارت صنایع و معادن به شماره 09612 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به مشکل آنها رسیدگی شود.
وی ارزش خودروهای وارداتی را در سال 89 بالغ بر 892 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: براین اساس باید خدمات متناسب پس از فروش ارائه شود تا بتوان پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان بود.
/32
نظر شما