فروریختن پل جدید در یک بارندگی معمولی/ تصویر

مهر نوشت: پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد با گذشت یک ماه از افتتاح در پی بارش‌های اخیر ریزش پیداکرده است، پروژه‌ای که در سیل ۹۸ تخریب شد و حالا هنوز رنگِ سیل به خود ندیده دچار مشکل شده است.

جعفر طولابی فرماندار مرکز لرستان با تأیید مشکل ایجادشده برای پل آیت‌الله کمالوند اظهار داشت: خبر این موضوع را ما هم گرفتیم، کارشناسان را به محل فرستادیم تا موضوع را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه البته پل تخریب نشده، مقداری ظاهراً تَرک برداشته است، عنوان کرد: پلیس به ما اطلاع داده که قسمتی از پل تَرک برداشته، کارشناسان را به محل فرستاده‌ایم که بررسی کنند و اگر خسارت اساسی باشد باید تردد در آن قطع شود، اگر خسارت جزئی و قابل‌ترمیم باشد شهرداری باید نواقص را به‌طور حتم برطرف کند.

فرماندار مرکز لرستان، بیان داشت: باید کارشناسان بررسی کنند که علت چه بوده و آیا مصالحی که به کار گرفته‌شده مشکل داشته است؟ پیمانکار آن سهل‌انگاری کرده و یا نظارت بر آن صورت نگرفته؟ که این‌ها همه نیازمند کار کارشناسی است.

طولابی، تصریح کرد: کارشناسان باید نتیجه را به ما بدهند و حتماً اگر جایی هم قصوری از ناحیه پیمانکار، دستگاه اجرایی و یا نظارتی صورت گرفته باشد پیگیری خواهد شد.

وی، گفت: طوری که پلیس به ما اطلاع داده نگفته‌اند که پل ریزش پیداکرده، گفتند که تَرک برداشته است، کارشناسان بررسی کنند و باید ببینیم نتایج به چه صورت است.

بنابراین گزارش، در جریان وقوع سیلاب فروردین‌ماه سال ۹۸، زیرساخت‌ها، پل‌ها، آسفالت و… سطح شهر خرم‌آباد خسارت‌های فراوانی دیدند و بعد از حدود دو سال از وقوع این سیلاب، پل کمالوند به‌عنوان یکی از پل‌های تخریب‌شده در شهر خرم‌آباد افتتاح شد.

اما هنوز یک ماه از برقراری تردد بر روی این پل نگذشته که انتشار تصاویری از ریزش آن، افکار عمومی را درگیر کرده است. ریزش این پل در زمانی رخ می‌دهد که هنوز لرستان با بارندگی جدی که منجر به سیلاب شود، مواجه نشده است.

این در حالی است که پیش‌ازاین نیز گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان از برخی نواقص در روند تکمیل این پل خبر داده بود.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    24 0
    دوسال ساخت یه پل ساده طول کشیده بعدش سر یک ماه ریخته. این قشنگ چکیده ی مدیریت توی ایرانه. حالا برید آمار دربیارین ببینید این وسط چند میلیارد پول بخور بخور شده.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    25 1
    لطفا کارفرمای این طرح و نحوه انتخاب و واگذاری پروژه به او را رسانه ای کنید.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    اعدام کارفرما و پیمانکار
  • سجاد IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    بعدازبیست سال نتیجه این مدیریت معلوم میشه البته الانم قابل مشاهده است نسلهای بعدی مارونفرین خواهندکرد.فقط یه نگاه به پیشرفت خیره کننده ترکیه وامارات وکشورهای همسایه درده سال گذشته بکنین!!!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    بنظرم مصالح و وجدانها کیفیتشون پایین اومده دزدی در روز روشن شایدم عدم بررسی دقیق خاک وموقعیت پل
  • غلی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    مدیران ضعیف لرست ان به جای سیاسی کاری و باندبازی دنبال رفع مشکل باشند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    وقتی همه کارا رابطه ای نتیجش میشه این
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر رویه معمول این سالها اجرا شود باید بودجه بیشتری به سازندگان پل بدهند تا دلگرم شوند و برای دوباره سازی پل تلاش کنند. مبادا نازک تر از گل چیزی به ایشان بگویید.
  • رامبد IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    آره پیگیری کنید. مقصر نهایی همان آب باران و یا رودخانه بوده که متاسفانه به محل‌های پیش‌بینی نشده برخوردند.