۱ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
اولین واکنش عربستان پس از آشتی با قطر

فارس نوشت: وزیر خارجه سعودی از تلاش‌های کویت و آمریکا برای آشتی دادن عربستان سعودی و قطر تشکر کرد و گفت که این تلاش‌ها به خیر و نفع منطقه و همه خواهد بود.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از تلاش‌های کویت برای پایان دادن به بحران رابطه کشورهای عربی خلیج فارس تقدیر کرد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «به تلاش‌های دولت برادر کویت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در باره بحران [کشورهای] خلیج [فارس] به دید تقدیر نگاه و از تلاش‌های آمریکا در این ارتباط تشکر می‌کنیم».

او همچنین گفت که کشورش امیدوار است این تلاشها به دلیل خیر و مصلحتی که برای منطقه دارد، به ثمر برسد. وزیر خارجه سعودی در حالی از این آشتی استقبال می‌کند که در سه سال گذشته هیچ یک از ۱۳ شرط کشورش برای عادی‌سازی روابط با قطر (از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس) محقق نشده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارن IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    ایران باید خیلی مراقب باشد ، تعجیل دولت ترامپ در آشتی دادن عربستان و قطر احتمال دارد که برای تمرکز بر ایران (سوای 100 میلیون دلار درآمد ایران از هواپیمایی قطر) باشد . این داماد یهودی ترامپ بشدت رگ خواب اعراب را شناخته است...
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    اگر کویت به منظور اشتی بین کشورهای منطقه ودوست باشد کار درستی انجام میده اگر منظورش هدف امریکا باشد که بخاطر استفاده قطر از اسمان ایران وقطع درامد ایران از طریق کانال هوایی باشد یک جنایت منطقه ای است من از کشورهای عربی غیراز دوستی خاله خرسه ندیدم ولی ملت ایران درپناه خدا وخدا نگهارملت ایران
  • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    آمریکا و تمام متحدانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند