۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
چشم انداز قیمت بیت کوین

بیت کوین به علت تعداد محدود و نحوه عرضه ای که دارد، روند بلند مدت آن همواره صعودی است، اما در میان مدت مانند هر روندی دارای اصلاح قیمت است که باید سرمایه گذاران با چرخه های آن آشنا باشند.

محمد حسین مشمول کارشناس سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال در این باره میگوید:

در نگاه بلند مدت، خرید بیت کوین هیچگاه اشتباه نیست و برای هر فردی خوب است که بطور مداوم بخشی از درآمد خود را به عنوان بیمه آینده خود و فرزندانش به بیت کوین تبدیل کند.

اما سرمایه گذاران بزرگتر باید به چرخه های قیمت بیت کوین توجه داشته و برای دریافت بهترین بازده، دیدگاهی از پیش تعیین شده نسبت به قیمت داشته باشند، چرا که تصمیم گیری در طول روند میتواند متأثر از احساسات و ترس و طمع های بی جا باشد.

نگاهی به روند بیت کوین از ابتدا تا امروز

اولین داده هایی که از قیمت بیت کوین داریم مربوط به اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی است که با قیمتی کمتر از یک سنت معامله میشد، از آن زمان تا کنون قیمت بیت کوین در یک روند صعودی و پر فراز و نشیب قرار دارد و تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار برابر افزایش داشته است.

در اولین موج صعودی قیمت بیت کوین  با یک رشد ۳۰۰۰هزار برابری به ۳۰ دلار رسید و پس از آن ۹۵ درصد کاهش یافت.

در موج بعدی که تا سال ۲۰۱۴ طول کشید به علل مختلفی از جمله بحران مالی قبرس، قیمت بیتکوین ۳۵۰۰ درصد نسبت به قله پیشین صعود کرد و به محدود ۱۲۰۰ دلار رسید.

در همان سال بود که با وقایعی مانند هک صرافی mtgox – بسته شدن وبسایت سیلک رود و ممنوعیت بیت کوین در چین، ریزش دیگری رخ داد و قیمت تا حدود ۲۰۰ دلار کاهش یافت.

موج سوم بیت کوین با پذیرش آن توسط چند شرکت مهم از جمله دل و مایکروسافت شروع شد.

در اواسط این موج رویداد هاوینگ (نصف شدن پاداش بیت کوین برای ماینرها در طول هر چهار سال) را داشتیم که به روند صعودی قوت بخشید و در نهایت در پایان سال ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسید. یعنی یک رشد ۱۶۰۰ درصدی نسبت به قله سال ۲۰۱۳.

سال ۲۰۱۸ مانند ۲۰۱۴ دوره اصلاح بیت کوین بود. در این سال دولت ها بیت کوین را جدی گرفته و در پی قانون گذاری آن شدند. در نهایت قیمت ۳۲۰۰ دلاری پایان ریزش این چرخه از بیت کوین بود.

وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

پس از قانون گذاری بیتکوین در بسیاری از کشور ها، سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را میتوانیم سال ورود سازمان ها و موسسات مالی برای خرید بیت کوین بدانیم.

در ابتدای ۲۰۲۰ به علت بحران کرونا قیمت بیت کوین به همراهی تمام شاخص های اقتصادی سقوط کوتاه مدتی داشت.

اما بخاطر رویداد هاوینگ به سرعت خود را بازیابی کرد و طی همین چند ماه گذشته دوباره به قیمت ۲۰ هزار دلاری نزدیک شد، اما اینبار تازه شروع ماجراست.

اکنون بیت کوین قوی تر از هر زمان دیگری است و همه نام بیت کوین را شنیده و مایل به خرید آن هستند.

 همچنین پی پل به عنوان بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیکی، امکان خرید بیت کوین از پلتفرم خود را فراهم کرده و آن را به عنوان روش پرداخت پذیرفته است. (یعنی پذیرش بیتکوین در بیش از ۳۰ میلیون فروشگاه)

از طرف دیگر فدرال رزرو آمریکا به سرعت در حال چاپ دلار است که این امر نیز منجر به افزایش قیمت دارایی های محدود مانند طلا و بیت کوین خواهد شد.

پیشبینی قیمت بیت کوین در آینده

تحلیلگران، سال ۲۰۲۱ میلادی را مشابه سال ۲۰۱۷ میدانند، چنانکه ۲۰۱۶ نیز مانند امسال رویداد هاوینگ و انتخابات آمریکا را داشتیم.

تخمین تحلیلگران از قله قیمت بعدی بیتکوین متفاوت است

از یک میلیون  دلار که توسط جیم کرمر و جان مکافی گفته شده تا محدوده ۲۵۰ هزار دلار که توسط تحلیلگران مطرحی مانند مهندس میزانی یا تیم دراپر مطرح کرده اند.

تخمین اینجانب نیز در حدود ۲۰۰ هزار دلار است که این روند میتواند یک الی دو سال به طول بی انجامد.

مشخصا در صورتی که این پیشبینی ها صحیح باشند، روند بیتکوین بی وقفه صعودی نخواهد بود و در این بین بارها اصلاح  قیمت صورت میگیرد. بنابراین چنانچه تجربه کافی نداشته باشید این نوسانات، احساسات معماله گر را درگیر کرده و موجب ضرر و زیان در یک روند صعودی خواهد شد.

اگر تصمیم به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارید، متخصصین شرکت هورالیا راهنمای شما خواهند بود.   در کنار ما با اطمینان و هوشمندانه اقدام کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462840