هشدار سطح قرمز؛ شهروندان این سه استان مراقب سیل باشند

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت سه استان جنوبی درگیر سیل و آبگرفتگی اعلام کرد که پیش از این هشدار سطح قرمز برای استان های بوشهر، فارس و خوزستان صادر شده بود.

علی بختیاری درباره وضعیت استان های  فارس، بوشهر و خوزستان که مواردی از سیل و آبگرفتگی در آنها گزارش شده است، افزود: سازمان مدیریت بحران کشور پس از دریافت پیش بینی هواشناسی در مورد احتمال جاری شدن سیلاب در این سه استان هشدار سطح قرمز را برای آنها صادر کرده و تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این استان ها به حالت آماده باش درآورد. علاوه بر آن در ابلاغیه آماده باش زمستانی مدیریت بحران به تمامی استان ها نیز ضرورت آمادگی در برابر مداخلات جوی و بارش ها درنیمه دوم سال مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در میان سه استان فارس، خوزستان و بوشهر، بیشترین خسارات ناشی از سیل و بارندگی ها مربوط به بوشهر بوده است، ادامه داد: در این استان در عرض ۲۴ ساعت شاهد بارش ۱۶۰، ۹۰ و ۵۰ میلیمتری باران در دشتستان، گناوه و دیلم بودیم و علاوه بر آن جریان آب حاصل بارش در استان های بالادست نیز سبب افزایش حجم آب رودخانه ها و بالاآمدن سطح آب شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بارندگی های اخیر در شهرستان دشتستان سبب آبگرفتگی معابر شهری در بخش های برازجان، شبانکاره، وحدتیه و آب پخش شده است، گفت: این موضوع خسارات شدیدی به بخش های کشاورزی و دامی وارد کرد. همچنین بارندگی ها در شهرستان گناوه نیز منجر به آبگرفتگی حدود ۵۰ روستا و خسارت به بخش های کشاورزی شده است.

به گفته بختیاری در شهرستان دیلم نیز بارندگی‌ها منجر به آبگرفتگی حدود ۴۰ روستا، شکستگی حدود ۳۰ تیر برق و خسارات به بخش های کشاورزی شد.

وی در مورد مسیرهای مسدود شده نیز اظهار کرد: مسیر بوشهر به شیراز به علت ریزش کوه در محدوده تونل دریا قلی مسدود شده است. همچنین مسیرهای بوشهر به خوزستان، دیلم به بهبهان، هندیجان - برازجان به گناوه در شهر شبانکاره و برازجان به کازرون نیز بر اثر آبگرفتگی جاده‌ای مسدود است که تلاش برای بازگشایی این مسیرها در حال انجام است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون خسارات جانی ناشی از این بارش ها گزارش نشده است،گفت: تنها یک مورد مفقودی که مربوط به زنی حدودا ۳۵ در برازجان است گزارش شده که تلاش ها برای یافتن این فرد در حال انجام است.

بختیاری با بیان اینکه آماده باش دستگاه های امدادی و خدماتی در این استان ها همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون بارندگی در بوشهر متوقف شده اما بارش ها در خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی در مورد جبران خسارات نیز تصریح کرد: بررسی ها و ارزیابی ها برای میزان خسارات در حال انجام است و به زودی نحوه جبران آن اعلام خواهد شد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =