سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «های ‌نان» در چین آغاز شد

سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «های نان»، با میزبانی از ۱۸۹ فیلم برتر چینی و خارجی که در ۱۵ سینما و در ۴ شهر به نمایش در خواهند آمد، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دسامبر (۱۵ آذر)، سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «های نان» با میزبانی رادیو و تلویزیون مرکزی چین و دولت استان «های نان» در خلیج «های تانگ ون» شهر «سان یا» گشایش یافت.

شن های شیونگ، رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین و رییس کمیته تشکیلاتی سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «های نان» و شن شیائو مینگ، دبیر کمیته حزب کمونیست چین در استان «های نان» در آیین گشایش حضور یافته و سخنرانی کردند.

شن شیائو مینگ در سخنرانی خود گفت: «های نان با پایبندی به سیاست درهای باز و واقع شدن در کمربند طلایی گردشگری فوق‌العاده جهان، از مزایای سیاست منحصر به فردی برخوردار است و می‌تواند منابع با کیفیت سراسر جهان را به سمت خود جذب کند، همه این‌ها برای توسعه صنعت سینما شرایط مفید فراهم می‌کند؛ همچنین های نان به یک سکوی مهم تبادلات متقابل فرهنگ چین و کشورهای خارجی تبدیل شده‌است.

شن های شیونگ هم در سخنرانی خود گفت: «این دوره جشنواره فیلم در یک دوران خاصی برگزار می‌شود و برای سینماگران و تماشاگران فیلم در سراسر جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برگزاری به موقع جشنواره بین‌المللی فیلم «های نان»، نه تنها شاهدی بر بهبود سریع صنعت سینمای چین است، بلکه پرتوی از امیدواری است که بشر سرانجام بر همه‌گیری غلبه خواهد کرد.»

او ادامه داد: «فیلم مستند با کیفیت ۴K تولید رادیو و تلویزیون مرکزی چین به اسم «مبارزه چین با شیوع کرونا سال ۲۰۲۰» در این جشنواره برای نخستین بار پخش می‌شود که صحنه‌هایی تکان دهنده از مبارزه مردم چین با شیوع کرونا را نشان می‌دهد که با اراده قوی و عشق و با سخت‌کوشی تحت رهبری قوی حزب کمونیست چین و دولت چین انجام شد. امیدوارم این فیلم اعتماد به نفس مردم سراسر جهان را که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند، بالا ببرد.»

سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «های نان» توانسته، ۴۳۷۶ فیلم از ۱۱۴ کشور و منطقه را به خود جلب کند. در طول این جشنواره، ۱۸۹ فیلم برتر چینی و خارجی در ۱۵ سینما در ۴ شهر هایکو، سان یا، دان جوئو و چیونگ های به نمایش در می‌آید.

برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم های ‌نان

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =