حق بیمه سهم کارفرما استمهال می‌شود

حبیبی گفت: با استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماهه آذر و دی ماه۱۳۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی در مورد مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده و یا به اجبار تعطیل یا محدود شده موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا استان بیان کرد: با استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دو ماهه آذر و دی ماه۱۳۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی در مورد مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده و یا به اجبار تعطیل یا محدود شده، به تشخیص کار گروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، موضوع طرح جامع مدیریت تجمع و تردد عمومی موافقت می شود. 
او در ادامه گفت: از محل منابع مربوط به تسهیلات ویژه کرونا، تسهیلات با دوره بازپرداخت یکساله در اختیار اداره کل تامین اجتماعی قرار می گیرد و میزان و شرایط این تسهیلات توسط کارگروه فوق تعیین می‌شود.
جانشین ستاد مقابله با کرونا استان از پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان خبرداد و افزود: متقاضیان واجد شرایط مجازند تا پایان دی ماه جاری ثبت نام کنند و بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز از اول خردادماه سال۱۴۰۰ است.
حبیبی افزود: بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده توسط فعالیت ها و کسب و کارهای این حوزه تا پایان سال۱۳۹۹ امهال می شود. 
او درادامه بیان کرد:  با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال۱۳۹۹، هزینه های آب، برق و گاز سال ۱۳۹۹ و هزینه های مالیاتی سررسید سال۱۳۹۹ کسب و کارهای این حوزه تا پایان سال۱۳۹۹ موافقت می شود.
جانشین ستاد کرونا استان گفت: پرداخت تسهیلات کرونایی از ماده (۵) مکرر اصلاح قانون صدور چک مستثنی می شود.
او گفت: هرگونه حمایت دولت در دوران شیوع کرونا برای اقشار آسیب دیده از کرونا اعم از مشاغلو خانوارها از جمله پرداخت های بلاعوض، تسهیلات کسب و کارها یا وام ها و پرداخت های معیشتی، مشمول محدودیت های مقرر در ماده (۵) مکرر اصلاح قانون صدور چک نیست و این نوع حمایت ها و پرداخت ها در این دوران، به عنوان مستثنیات دین تلقی و توسط طلبکاران دولتی یا خصوصی و دستگاه ها اعم از سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاه ها قابل برداشت و توقیف نیست.
حبیبی بیان کرد: تمدید مهلت برخورداری واحدهای تولیدی از ظرفیت های قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی تمدید شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین افزود: مهلت مندرج در «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» برای اشخاص مشمولی که تاکنون نتوانسته اند از مزایای قانون مذکور بهره مند شوند برای تسلیم تقاضا به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه سال۱۳۹۹، برای موسسات اعتباری به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری وفق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی تا پایان بهمن ماه سال۱۳۹۹ و برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی مانده بدهی تا پایان اسفند ماه سال۱۳۹۹، تمدید می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =